הבנקים: העליות בתחילת 2012 - רגיעה זמנית בלבד

כלכלני הפועלים ולאומי מעריכים בסקירת סוף השבוע שלהם כי למרות ש-2012 החלה ברגל ימין בבורסה המקומית, לא מדובר על שינוי מגמה בר קיימא והעצבנות בשווקים תימשך

כלכלני בנק הפועלים צופים בסקירת סוף השבוע שלהם כי למרות ש-2012 החלה ברגל ימין בבורסה המקומית, מוקדם מדי מלהכריז על שינוי מגמה בר קיימא. עם זאת, הם מעריכים כי כי שינוי זה יגיע במהלך החודשים הקרובים, בהתאם להתקדמות בפתרון האפשרי של משבר החוב באירופה.

לדברי הכלכלנים, "התקדמות זו תתבטא במהלכי גיוס החוב שצפויות לבצע מדינות שונות באיחוד האירופי בחודשים הקרובים, שאם יצליחו זה ישחרר חלק גדול מהלחץ שבו נתונים השווקים. מאידך, אי הצלחה בגיוסים עלולה להצית מחדש את הסערה השלילית בשווקים".

בפועלים מעריכים כי התנודתיות העזה המאפיינת את שוקי המניות בישראל ובעולם תימשך בחודשים הקרובים, ועל כן הסיכון הגלום ברכיב המנייתי עודנו גבוה משמעותית. מאידך, הכלכלנים סבורים כי הירידות שנרשמו בשנה האחרונה החזירו את שעריהן של מניות רבות לרמות שפל של שנים, כשחלק מהן הפך להיות אטרקטיבי להשקעה בראיה ארוכת טווח.

"למשקיעים בעלי אורך נשימה, המוכנים ליטול על עצמם סיכון גבוה מהממוצע, אפשר וכדאי להתחיל ולהגדיל באופן הדרגתי ומדוד את החשיפה המנייתית ברמות המחירים הנוכחיות", כותבים הכלכלנים. "עם זאת, עד לנקודת המפנה בר הקיימא אנו עתידים להמשיך ולראות עצבנות רבה בשווקים, המתבטאת בתנודתיות עזה ובמחזורי מסחר נמוכים מהממוצע בשנים האחרונות",לדבריהם.

לאומי: העליות הן רגיעה זמנית בלבד

גם כלכלני בנק לאומי מעריכים כי העליות השבוע לא משקפות שינוי מגמה של ממש. להערכתם, ההתרחשויות באירופה ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים בבורסה בת"א, והתנודתיות הגבוהה שמלווה את המסחר בתקופה האחרונה תימשך.

"רמת המחירים הנוכחית נראית אטרקטיבית למשקיעים ארוכי-טווח שאינם חוששים מתנודתיות, שכן רמת המכפילים נמוכה ביחס לעבר", כותבים הכלכלנים. "עם זאת, האתגרים העומדים בפני מדינות אירופה, כמו גם הצמיחה הנמוכה הצפויה בחו"ל ובמשק המקומי, יקשו בטווח הקרוב על חזרה למגמה חיובית בשווקים", לדבריהם.

הכלכלנים מציינים את מחזורי המסחר הדלילים שנרשמו השבוע בבורסה המקומית (ממוצע יומי של כמיליארד שקל בלבד), ומעריכים כי זה מעיד על כך שאין בעליות האחרונות בכדי להצביע על שינוי של ממש במגמה ובתיאבון הסיכון של המשקיעים, אלא על רגיעה זמנית בלבד. בלאומי ממליצים להחזיק במניות מסקטור האנרגיה והטכנולוגיה מעל למשקל השוק.