האקרים מישראל פרצו לאתרים ערבים וחשפו פרטים אישיים

פעולות תגמול: בסוף השבוע פרצו האקרים ישראלים לאתרים ערבים וחשפו פרטים אישיים; במקביל האקרים ערביים מאיימים לפרוץ לאתרי בנקים ומוסדות להשכלה גבוהה

האקרים ישראלים החליטו בסוף השבוע לצאת באופן לא מאורגן לפעולת תגמול: באחד מפרומי ההאקינג הישראליים פורסם צילום מסך שבו נראה כי אחד ההאקרים הישראלים הצליח לפרוץ לאתר ערבי ופרסם נתונים אישיים אודות המשתמשים בו, כולל מספרי טלפון. בצילום המסך קיימת עמודה נוספת שהוסתרה וייתכן כי מדובר בפרטי אשראי של אותם משתמשים. כמו כן, נפרצו בסוף השבוע מספר אתרים ערבים ככל הנראה על-ידי האקרים ישראלים.

במקביל, פרסמו היום האקרים ערבים רשימה של אתרים ישראלים שהם מחשיבים כפגיעים לפריצות והזמינו האקרים נוספים כדי לפרוץ אותם. כך עולה מהודעה שפורסמה באתר Pastebin ושאותה איתר ג'קי אלטל, מומחה לאבטחת מידע. "אם אתה תומך בסיומת האתרים il. אז המידע שלך לא מוגן מאיתנו", כתבו ההאקרים בהודעה וציינו כי הנתונים שמופיעים בהודעה הם הוכחה ליכולות שלהם. "כל המידע פה נאסף תוך 43 דקות מהרגע שהדלקנו את הלפטופ שלנו ועד ששמנו אותו פה באתר", הם כותבים.

לדברי אלטל, "הם פרסמו רשימה של אתרים שזיהו כפגיעים להתקפות ולהשתלטות מרחוק והם מבקשים שכל אחד יוסיף את הידע שלו כקבוצה גדולה כדי לפגוע בישראל ובמערכות שלה".

ההאקרים הציגו רשימה ארוכה של אתרים ישראלים, כולל בנק מסד ואוצר החייל כמו גם חברות השכרת רכב, שירותי מייל ועוד, שאותם ככל הנראה לקחו מתוך אתר toplinks.co.il המציג בערבית לינקים לאתרים ישראליים נבחרים.

ההאקרים לא חשפו מידע כלשהו באשר לאתרים אלה אלא עבור מספר בודד של אתרים (ייתכן שרק בשביל להראות את יכולותיהם). כך, למשל, הוצגו פרטי ההתחברות של מנהל אתר "חדשות הקריות", שנחשב בטעות על-ידי ההאקרים כאתר חדשות ישראלי גדול. עוד פורסמו נתונים על המשתמשים (כולל סיסמאות) באתר של המחלקה לגיאוגרפיה וסביבה באוניברסיטת בר אילן ועל כך ציינו ההאקרים כי "לצבא הישראלי יהיה קשה לנווט ללא לימודי גיאוגרפיה". כמו כן, נחשפו עשרות פרטים של משתמשים באתר היכרויות ששמו לא ידוע כרגע ובהם מופיעים שמות פרטיים, מיילים, סיסמאות ומעט פרטים על כל אחד מהמשתמשים.

מנכ"ל מגלן טכנולוגיות הגנת מידע, שי בליצבלאו, דווקא לא מתרגש מהפרסום של הפלסטינים. "את האיומים האלה אנחנו שומעים השכם וערב. לדעתי, זה פשוט סוג של פינג-פונג בין האקרים ערביים להאקרים ישראליים, עד שלא יהיה משהו ממש מהותי כמו פריצה לאתר של בנקים". לדברי בליצבלאו, "הפינג-פונג בין ההאקרים מזכיר את המצב שהיה אחרי המשט של המרמרה. הם פרצו לנו, אז פרצנו להם בחזרה".

זהותו של ההאקר הערבי שפרסם את ההודעה היום אינה ידועה ונראה שאינו קשור להאקר הסעודי שמזדהה בשם omar, שהיה גיבור פרשת כרטיסי האשראי בשבוע שעבר. לפי ההיסטוריה של ההאקר הערבי מהיום, שכינויו הוא johnnyfive, באתר Pastebin נראה כי פרץ לפני מספר חודשים לאתר virtualjerusalem והפיץ את רשימת המשתמשים באתר.

האקרים / מתוך: צילום מסך
 האקרים / מתוך: צילום מסך