לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגשה היום (ב') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בכ-400 מיליון שקל נגד חברת הסלולר פרטנר, בטענה לנזקים שגרמה ללקוחות שהתלוננו על חיובי יתר בדרכים של "טרטור, בזבוז זמן וגרימת עוגמת נפש".
בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד רענן בשן ועוה"ד לאה נמס-קהתי ממשרד עו"ד רענן בשן ושות', נטען כי "פרטנר מתעמרת באופן שיטתי במאות אלפי לקוחות, וגורמת להם לבזבוז זמן, טירחה, עוגמת נפש, ייאוש ותסכול עצומים". זאת, על פי הנטען, תוך הפרה בוטה של תנאי רישיון משרד התקשורת.
"בקשה זו עניינה במלחמת התשה מכוונת ומתוכננת שמנהלת פרטנר כנגד לקוחותיה, תוך התנהלות מרתיחה, דורסנית, מקוממת וחסרת תום לב", טוענות התובעות הייצוגיות - שתי חברות פרטיות קטנות שהן לקוחות פרטנר, בשם מינוף ויזמות, א.ע.א. ייעוץ וייצור תוכנה; וכן משרד עוה"ד רענן בשן ושות', שגם הוא נמנה על לקוחות החברה.
לטענת התובעות, "פרטנר, במטרה להשיא את רווחיה ולחסוך בהוצאותיה, התעמרה במאות אלפי לקוחות, נהגה בהם בזלזול בוטה וגרמה להם לבזבוז זמן, לטרחה, לעוגמת נפש, לייאוש ולתסכול שלא יתוארו, והכול תוך ניצול לרעה של כוחה המסחרי העצום ושל העובדה כי אותם לקוחות מסרו לידיה 'הנאמנות' הרשאות לחיוב חשבונם".
הבקשה לאישור התביעה הייצוגית מתמקדת במקרים שבהם לקוחות פרטנר מחויבים בחיובי יתר בחשבונותיהם ומנסים לשנות את רוע הגזירה. לדברי התובעות, במקרים כאלה לוקח זמן רב מאוד עד שהלקוחות מקבלים מענה אנושי בפרטנר וגם אז הם נאלצו לעבור סאגה שלמה עד שפרטנר מתקנת את טעויותיה בחשבונות.
כך למשל, מתארת התביעה כיצד חברת מינוף וייזום חויבה בחיובי יתר על ידי פרטנר. "גילוי זה הוביל לסאגה מתסכלת שנמשכה קרוב לשנה, במהלכה נאלץ מנכ"ל מינוף וייזום לפנות שוב ושוב אל פרטנר ונציגיה בטלפון, במייל, במסרונים, בפקסים, בהגעה פיזית אל מרכז השירות,בניסיון להביא להפסקת גביית היתר שהמשיכה פרטנר לבצע שלא כדין".
בהמשך התביעה נטען כי לא מדובר במקרים בודדים, יוצאי דופן, אלא בהתנהלות "מכוונת, מגמתית ומחושבת" מצד פרטנר. עוד נטען בבקשה כי חוסר תום לבה של פרטנר בהתנהלותה האמורה מתגבר לאור רווחיותה יוצאת הדופן. הכנסות פרטנר בשלוש השנים האחרונות עומדות על ממוצע של יותר מ-6 מיליארד שקל, הרווח הנקי מסתכם בשיעור כמעט חסר תקדים במשק הישראלי - כ-20% מההכנסות, כ-1.2 מיליארד שקל בשנה.
"עם מספרים כאלה", נטען בכתב התביעה, "חובת הזהירות ותום הלב מחייבת הקמת מערך שירות ראוי ללקוחות פרטנר, שיעניק מענה סביר ויעיל לטיפול בפניותיהם".
מפרטנר נמסר כי התביעה טרם הגיעה לחברה ולכשתגיע תגיב החברה לגופו של עניין, בערכאות המתאימות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.