מזג האוויר הקר יחסית והמחאה החברתית לא היטיבו עם שוק המשקאות, שחותם את שנת 2011 עם ירידה כמותית של 1.5% במקביל לצמיחה כספית של 1.8% בלבד. היקף מכר המשקאות הגיע ל-4.391 מיליארד שקל, לעומת מכר של 4.31 מיליארד שקל בשנת 2010. כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".
החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל), מתחזקת מעט עם גידול כולל של 2.6% במכירות, ונתח השוק שלה עולה מ-39.3% בשנת 2010 ל-39.5% בשנת 2011. המחאה החברתית וגם עליית המחיר לצרכן, לא השפיעו כלל על המותג המרכזי של החברה והמותג הנמכר ביותר בשוק - קוקה-קולה - שרושם עלייה ריאלית (כמותית) של 3.5% בצריכה, לצד עלייה כספית של 6.5%. נתח השוק של המותג עמד ב-2011 על 11.6%, והיקף מכירות קוקה-קולה, במחירים לצרכן, הסתכם ב-509 מיליון שקל, יותר מפי שניים ממכירות המותג השני הנמכר ביותר ו-31 מיליון שקל יותר משנה קודמת.
קוקה-קולה ישראל המשיכה גם בשנת 2011, להחזיק בחמישה מתוך עשרת מותגי המשקאות הנמכרים ביותר בישראל: קוקה-קולה, פריגת, נביעות, נסטי וקוקה-קולה ZERO. יתרה מכך, קוקה-קולה ZERO רושם עלייה של 24.6% במכירות ונתח השוק שלו עולה מ-2.4% ל-2.9%. כתוצאה מכך, המותג - שבשנת 2010 דורג כמותג המשקאות העשירי הנמכר ביותר - חתם את 2011 כמותג השישי הנמכר ביותר בישראל.
ירידה במים המינרלים
פריגת ממשיך להיות מותג המשקאות השני הנמכר ביותר אך הוא רושם היחלשות של 3.7% במכירות ונתח השוק שלו יורד מ-5.5% ל-5.2%. בשנת 2011 הוציאו הצרכנים 228 מיליון שקל על המותג, כ-9 מיליון שקל פחות מאשר בשנת 2010.
חברת יפאורה-תבורי, השחקנית השנייה בגודלה בשוק, נחלשת בעקבות ירידה כספית של 2.4% במכירות, שגרמה לירידה בנתח השוק של יפאורה-תבורי מ-17.1% ב-2010 ל-16.4% בשנת 2011. הירידה בכוחה של יפאורה-תבורי נובעת במידה רבה מצניחה בכוחם של מותגי המים המינרלים שיפאורה מפיצה - עין גדי ומי עדן, והיא חלק מירידה כוללת שרשמה קטגוריית המים המינרלים ואשר הסתכמה ב-5.4%-.
המותג ספרינג של יפאורה-תבורי, רושם התחזקות והוא המותג החמישי הנמכר ביותר בשוק עם נתח שוק של 3.1%.
חברת טמפו, השחקנית השלישית בגודלה בשוק, שומרת על כוחה עם נתח שוק של 15.9% ועלייה של 1.9% במכירות. טמפו משפרת את מכירות המותג אקווה נובה והוא מותג המשקאות העשירי הנמכר ביותר בשוק, אם כי היקף המכר נמוך יחסית ועומד על 31 מיליון שקל בלבד, במחירים לצרכן.
קטגוריות משקה נוספות שרושמות ירידה כספית בצריכה הן משקאות קלים (3.4%-), נקטר (4.8%-), בירה מאלט (10.9%-) ומשקאות מוגזים למון ליים דיאט (4.1%-). אותן קטגוריות רשמו במקביל ירידה כמותית במכירות. הקטגוריות שרושמות צמיחה במכירות הן משקאות קולה (5%), קטגוריה הכוללת את כל מותגי הקולה השחור הרושמת צמיחה כתוצאה מעליית מחיר. בנוסף אליה, רושמות צמיחה גם קטגוריית משקה קולה דיאט (8.7%), משקאות חריפים (4.8%), ותה קר (2.7%).
עשרת מותגי המשקאות הנמכרים ביותר
שוק המשקאות 2011
נון פוד נתח שוק כספי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.