סטייג'י מציגה: פלטפורמה חברתית לקידום אמנים מתחילים

חברת הסטארט-אפ הישראלית סטייג'י מאפשרת לאמן מתחיל ליצור קשר עם מעריצים, ציידי כישרונות וחברות תקליטים

בתחילת שנות האלפיים לילי אלן עוד הייתה זמרת צעירה עם חלומות, שהעלתה את שיריה לאינטרנט והפכה לכוכבת עוד לפני שחברת תקליטים רצינית החתימה אותה על חוזה שמן.
אמנם לא כולם לילי אלן, אבל אין סיבה שמי שחולם להיות אמן במה לא יזכה לחשיפה אינטרנטית מסודרת.

חברת הסטארט-אפ סטייג'י (Stagee) חשבה על זה לפנינו והיום היא מציעה פלטפורמה חברתית לקידום אמנים ומי שרוצה לפרוץ לתודעת הציבור במקצועות הבמה.

"הגענו לעידן שהכול דיגיטלי, אבל סוכנים, חברות פרסום וחברות בידור עדיין שולחים ציידי ראשים לברים ולהופעות כדי לאתר כישרונות", אומר ליאור מימון, מנכ"ל ומייסד החברה, "אנחנו רוצים לקצר עבורם את הדרך, ולספק במה נוחה לתפעול לאמנים וסביבה נוחה לצרכני התרבות".

* הרשת פתוחה וכל אחד יכול לפתוח ערוץ ביו-טיוב או להעלות סרטון שיהפוך ללהיט. למה צריך אתכם?

מימון: "נכון שאמא של ג'סטין ביבר העלתה וידיאו שלו ליו-טיוב וכך הוא התגלה, אבל זה יוצא הדופן. גם עם ערוץ ביו-טיוב קשה לפרוץ. אנחנו מציעים כלי שמסדר ומאפשר במה מסודרת לעשיית עסקים, ואפילו לקריירה ממוקדת. אם צריך להשוות, אנחנו יותר לינקדאין מאשר פייסבוק.

"אנחנו מזמינים שלושה סוגים של משתמשים - הכישרונות, הסוכנים והצופים. האמנים יכולים לנהל בחשבון שלהם כמה סוגים של התקשרויות. יש להם מציצים, שרק באים לראות, כאשר האמן לא מודע אליהם והם לא יכולים לפנות אליו; יש מעריצים שיכולים לקחת חלק בפעילות שהאמן מארגן; וחברים שהאמן בוחר, והם חשופים לכל הפעילות שלו".

הפתרון של החברה

בסטייג'י מקווים שכמות המשתמשים תגדל במהירות, כדי להחיל את שירותי הניקוד והדירוג לאמנים. המטרה היא לראות מי מוצא חן בעיני הקהל, וכך לעניין סוכנים וציידי ראשים. "במובן הרחב אנחנו מציעים לאמני הבמה ארגז כלים חברתי שיכול לעזור לקדם את הקריירה, ולצבור יותר הכרה ופרסום. הפלטפורמה היא ויראלית - כדי להיות מנוקד ומדורג צריך לעשות פעילויות כמו הופעות או להעלות סרטים. לאמן שמשתמש באתר שלנו יש יכולת להיות בקשר עם המעריצים, לוח מודעות, למעשה נוצר סוג של מארג חברתי פעיל".

סטייג'י הוקמה לפני פחות משנה, וכבר השיקה כבר גרסה ראשונית לאתר. בחברה מקווים שגם סוכנויות האמנים ימצאו שם כתובת. "אנחנו יכולים להקל באיתור פנים חדשות לקמפיינים או בזיהוי כישרונות גדולים. לא נסתיר שאנחנו מקווים שגם אמנים מוכרים יפתחו חשבון".

* מדונה צריכה את סטייג'י?

"האמנים יודעים היום שללא תחזוק יומיומי של חשיפה, הם יכולים להיעלם במהירות. לכן הם כל הזמן הולכים לפתיחות ולמסיבות. אנחנו מציעים כלי נוח, שגם יכול לשקף על בסיס יומי את רמת הפופולריות של האמן. פיתחנו אלגוריתם שעושה את זה".

סטייג'י הוקמה בידי מימון, שלו ניסיון של 12 שנה בחברות תוכנה שונות; עופר זליג, המנהל הטכנולוגי; רן הימן, אחראי על ניהול ופיתוח המוצר ולשעבר מתכנת במוטורולה, SAP ואמדוקס; ולילך יזדי שעיצבה את האתר: "אני הולכת עם השיגעונות של מימון", היא אומרת.

החברה גייסה עד היום כ-300 אלף דולר והיא בעיצומו של סבב גיוס הון ראשון, בהיקף של כמה מיליוני דולרים שישמש לפעילויות השיווק.

"יש לנו תכניות לפעילויות שיווק יוצאות דופן באירופה" ואמר מימון, "בנוסף, אנחנו פועלים על הסכמי שיתוף פעולה עם חברות בעולם הבידור".