שר התחבורה, ישראל כץ, הנחה את חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לפרסם מחר (ה') את המכרז הבינלאומי לכריית המנהרות התת-קרקעיות של שני קווי הרכבת הקלה בתל אביב - הקו האדום והקו הירוק, בהיקף של מיליארדי שקלים.
במסגרת הקו האדום שיבוצע על ידי חברת נת"ע יכרו שתי מנהרות מקבילות, באורך של כ-11 קילומטר כל אחת ובעומק של כ-20 מטר מתחת לאדמה. הקו הירוק כולל שתי מנהרות מקבילות של באורך כולל של 4.6 קילומטרים כל אחת.
השר כץ ציין כי מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב הוא הפרויקט החשוב ביותר כיום בישראל. "לצערי, מימוש פרויקט מערכת הסעת ההמונים בתל אביב התעכב זמן רב והחלטת הממשלה שהובלתי להלאים את פרויקט הקו האדום ולבצעו במסגרת תקציב המדינה הוא צעד חשוב בהוצאתו לדרך של הפרויקט הגדול ביותר במדינת ישראל", אמר כץ.
שר התחבורה הוסיף כי שני הקווים הראשונים של הרכבת הקלה יחנכו בשנים הקרובות. הקו האדום יחנך בשנת 2017 והעבודות על הקו הירוק צפויות להסתיים בשנת 2020.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.