המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; צ'ק פוינט זינקה ב-8%

הנפקות האג"ח המוצלחות באירופה, יחד עם נתוני מאקרו חיוביים, השפיעו לטובה על המשקיעים, ששמו בצד את הורדות הדירוג של S&P ■ דוחות: צ'ק פוינט הכתה התחזיות, סיטי אכזבה ■ קרניבל צנחה לאחר טביעת הספינה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע הסנטימנט החיובי בשוקי העולם והנתונים הכלכליים הטובים מאירופה ומאסיה. באסיה, פורסם נתון צמיחת התמ"ג שהצביע על עלייה של 8.9% ברבעון הרביעי - מעל הצפי בשוק. ובאירופה, רצף של חדשות מעודדות הביא לעליות - מהנפקות אג"ח מוצלחות בספרד וצרפת (היום ואתמול), דרך נתוני אינפלציה חיוביים בגוש האירו ובבריטניה. בכך, ביטלו למעשה החדשות האחרונות את "אפקט הורדת הדירוג" של S&P ל-9 מכלכלות גוש האירו בסוף השבוע, כמו גם לקרן החילוץ אתמול.

"כל עוד יש התפתחות מסודרת במשבר החוב באירופה, השווקים יכולים להסתכל על דברים בצורה יותר חיובית", אמרה נטלי טרונוב, סגנית נשיא קלוורט אינבסטמנט מנג'מנט.

אסיה תחילה: קצב הצמיחה בסין שמאט בתקופה האחרונה, הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מזה שנתיים וחצי ברבעון הרביעי של שנת 2011 - על רקע ההאטה הפוקדת את כלכלתה. לפי נתונים שפורסמו היום הציגה סין צמיחה של 8.9% ברבעון הרביעי, מעל התחזיות בשוק שציפו לצמיחה של 8.7% בלבד - אולם עדיין, מדובר בנתון הרבעוני הנמוך ביותר שהציגה סין, מזה תקופה. הנתון ה"פושר" עודד במידה מסויימת את המשקיעים שכן הם מצפים כעת כי קובעי המדיניות הסינים יינקטו כעת בפעולות אגרסיביות יותר כדי לעודד את הצמיחה. (לסיפור המלא)

אולם, גם היום הסנטימנט החיובי שבלט בשווקים נבע מהחדשות מכיוון אירופה: שם בוצעו היום ואתמול הנפקות אג"ח מוצלחות של ממשלות ספרד וצרפת, אשר גייסו כ-4.8 ו-8.6 מיליארד אירו (בהתאמה). אלה, לצד נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו היום ביבשת, ביטלו למעשה את אפקט הורדת הדירוג של S&P - שחכתה בסוף השבוע האחרון את דירוג האשראי של 9 מכלכלות גוש האירו (ביניהן צרפת, ספרד ואיטליה), כמו גם של קרן החילוץ אתמול.

התאבון לסיכון חוזר

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש ינואר 2012 מצא כי המשקיעים הגלובליים החלו את שנת 2012 עם אופטימיות כלפי הכלכלה הגלובלית ותיאבון גדול יותר לסיכון. הסקר, המקיף 214 משקיעים מוסדיים, מראה כי מספר המשקיעים הצופים האטה גלובלית ירד ל-3% לעומת 27% בדצמבר 2011 - השיפור הגדול ביותר בתחזית לצמיחה מאז חודש צאי 2009.

מהסקר עולה כי התיאבון לסיכון הוא הגבוה ביותר מאז תחילת משבר החוב האירופי ביולי 2011 ושיעור המשקיעים הלוקחים סיכון נמוך מהרגיל ירד ל-33% לעומת 42% בדצמבר 2011. ההקצאה למזומן מהווה 4.4% מתיק השקעות ממוצע (לעומת 4.9% בדצמבר 2011). סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' מצא עוד כי המשקיעים עדיין מודאגים מסיכון גיאופוליטי ושיעורם בקרב הנסקרים זינק ל-69% לעומת 48% בחודש שעבר. על פי נסיון העבר, הדאגה מסיכון גיאופוליטי קשורה בעלייה חדה במחיר הנפט.

מאקרו: מדד האמפייר סטייט: הגבוה מאז אפריל

מדד הייצור של האמפייר-סטייט לחודש ינואר היכה את התחזיות, כאשר עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל 2011 - 13.5 נקודות. זאת, לעומת צפי ל-10.7 נקודות, ולעומת קריאה מעודכנת של 8.2 נקודות בחודש דצמבר.

מחיר הנפט עלה היום ב-2% וננעל במחיר של 100.71 דולר לחבית. זאת ועוד, החוזים העתידיים לחודש פברואר על הגז הטבעי ירדו ב-6.8% והגיעו למחיר של 2.49 דולר, המחיר הנמוך בכמעט 10 שנים.

סיטי, וולס פארגו וצ'ק פוינט פרסמו דוחות

חברת אבטחת המיידע צ'ק פוינט , דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולשנה הפיננסית כולה, כאשר בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 178.1 מיליון דולר - עלייה של 14% בהשוואה לרווח נקי של 156.2 מיליון דולר אשתקד.

שתי ענקיות בנקאות אמריקניות, וולס פארגו וסיטי, פרסמו לפני פתיחת המסחר היום את תוצאותיהן לרבעון האחרון. סיטי הציגה הכנסות של 17.2 מיליארד דולר לעומת 18.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל וצפי אנליסטים ל-18.54 מיליארד דולר. הרווח הנקי עמד על 1.2 מיליארד דולר והרווח למניה עמד על 38 סנט לעומת 43 סנט ברבעון המקביל וצפי אנליסטים לרווח של 49 סנט.

בנק וולס פארגו דיווח על הכנסות של 20.6 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2011, לעומת צפי אנליסטים לכ-20.1 מיליארד דולר. בשורה התחתונה הציג הבנק רווח של 73 סנט למניה לעומת 61 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד וצפי אנליסטים ל-72 סנט למניה.

מניית קרניבל קרוז , חברת הספנות של משפחת אריסון, טבעה יחד עם אוניית התענוגות שלה "קוסטה קונקורדיה", שטבעה לאחר שעלתה על שירטון מול חופי איטליה בסוף השבוע. בעקבות שקיעת הספינה ברקליס קפיטל חתך את מחיר היעד של מניית קרניבל ב-27%, ל-30 דולר.

חברת ורינט הודיעה אתמול על רכישתה של חברת פוקאל אינפו - העוסקת באספקת פתרונות לאנליזה של מידע מרשת האינטרנט.

חברת המכשור הרפואי די מדיקל צנחה לאחר שהודיעה כי חברת הבת, Spring Health Solutions Inc, חתמה על הסכם לא בלעדי עם החברה האמריקנית BLN להפצת סט האינפוזיה האוניברסלי ספרינג בארה"ב. נזכיר כי אמש בסיום המסחר בת"א צנחה המניה ב-23% ובמחזורים גבוהים. זאת, לאחר שהחברה פרסמה הצעת מדף לקראת הנפקה נוספת שתביא לדילול של המשקיעים הקיימים.

ענקית התרופות הגנריות טבע ריכזה עניין לאחר שאמש הודיע משרד הבריאות בהונג קונג כי הוא מבצע 'ריקול' לתרופה של החברה ולהורידה מהמדף בשל בעיות באיכות התרופה לאחר שחומרים שחורים התגלו במספר טבליות של התרופה. במשרד הבריאות בהונג קונג פתחו בחקירה. מדובר בתרופת Allopurinol 100mg המטפלת בהפרעות חמורות בחילוף החומרים.

חברת ריסרץ' אין מושן , יצרנית מכשירי הבלאקברי, ריכזה היום עניין גם היא לאחר שדווח כי סמסונג מעוניינת לרכוש אותה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]