טורקיה: "נתבע את איראן על מחירי הגז הגבוה"

בטורקיה טוענים שהמחיר שהיא משלמת על הגז מאיראן גבוה מאוד ביחס למקובל ■ מאיימים לפנות לבוררות בינלאומית על מנת לפסוק בעניין

ממשלת טורקיה מתכוונת לתבוע את איראן מכיוון שהאחרונה מסרבת להפחית את מחיר הגז שהיא מוכרת לטורקיה, אם הצדדים לא יגיעו להסכמות בעניין הזה עד סוף השבוע, כך אמר שר האנרגיה הטורקי טאנר יילדז לכתבים באנקרה.

במהלך דבריו הסביר השר את המחלוקת שעומדת בין הצדדים ואמר שטורקיה ביקשה מהשכנה מהמזרח להפחית את מחיר הגז שאיראן מוכרת לטורקיה, אולם איראן סירבה להצעה. "ביצענו מחקר מקיף שתוצאותיו הראו שהמחיר שאנחנו משלמים על הגז מאיראן הוא גבוה משמעותי", אמר יילדז במהלך דבריו. "אמרנו את זה לגורמים רשמיים באיראן אבל הם דחו את הפנייה שלנו".

יילדז אמר שטורקיה מתכוונת ללכת לבוררות בינלאומית על מנת להכריע את הנושא מול האיראנים. "אנחנו מתכוונים לנקוט בצעד הזה אלא אם נגיע להסכם עם איראן בעניין מחיר חדש לגז", אמר יילדז. נציין ששליש מאספקת הגז של טורקיה מגיעה מאיראן, כך שמדובר בנתח משמעותי מצריכת הגז של המדינה.

בסוף השנה הקודמת, התמודדה טורקיה עם בעיה דומה, אבל אז הצד השני היה רוסיה. בניגוד למקרה הנוכחי, הממשלה הרוסית הסכימה להפחית את מחיר הגז לטורקיה לאחר שהאחרונה הסכימה שרוסיה תניח צינור גז שיעבור בשטחה, שיעביר גז מרוסיה למדינות באירופה.