הצהרתו של ריק פרי מציתה מחלוקת בין ארה"ב לטורקיה

בעימות טלוויזיוני אמר מושל טקסס, ריק פרי, כי "טורקיה היא מדינה שמונהגת בידי מה שרבים תופסים כטרוריסטים איסלאמיים" ■ עיתונאי טורקי: "ריק פרי: איזה אידיוט"

אחרי שרוב אזרחי טורקיה הלכו לישון, והעיתונים במדינה יצאו אל הדפוס, יצא ריק פרי, מושל טקסס ומועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית, בהצהרה שנויה במחלוקת שעוררה מאז אתמול (ב') בערב תגובות רבות.

בתגובה לשאלה שהופנתה אליו, פרי אמר כי "טורקיה היא מדינה שמונהגת בידי מה שרבים תופסים כטרוריסטים איסלאמיים". פרי אמר עוד כי טורקיה התרחקה מאוד מהמדינה בה הוא שירת כטייס חיל האוויר האמריקני בשנות השבעים, וטען כי הגיע הזמן שארה"ב תקצץ את סיוע החוץ לאנקרה.

"העימות בערוץ פוקס בו לקח ריק פרי חלק הפך לסקנדל שכלל הצהרות מאוד מכוערות אודות טורקיה", נאמר בערוץ הממלכתי הטורקי TRT, וגם העיתונים במדינה לא איחרו להגיב. מוסטפא אקיול, עיתונאי מהעיתון הטורקי הורייט דיילי ניוז, צייץ בטוויטר: "ריק פרי: איזה אידיוט".

לטורקיה וארה"ב יחסים ארוכים ומורכבים, כאשר בעשור האחרון היחסים בין שתי המדינות התחזקו. טורקיה אף פיקדה על מבצעים רבים במערכה באפגניסטן כחלק מכוחות נאט"ו וארה"ב חולקת עימה מידע בזמן אמת בנוגע לכוחות המורדים הכורדים בגבול עיראק.