וול סטריט ננעלה בעליות; S&P בשיא של חצי שנה

קרן המטבע הגדילה היקף האשראי המיועד לאירופה, וארה"ב הודיעה כי לא תזרים כספים נוספים ■ דיווחים כי יוון קרובה להסכם עם נושיה על "תספורת" של 68% ■ שטף של נתוני מאקרו חיוביים ■ הבנק העולמי הוריד את תחזית הצמיחה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, על רקע הדיווחים כי ממשלת יוון תגיע עד סוף השבוע להסכם עם נושיה מהמגזר הפרטי על "תספורת" בהיקף 68%, ועל רקע הגדלתה של קרן המטבע הבינלאומית לטריליון אירו. המשקיעים היו מעודדים גם משטף נתוני מאקרו חיוביים בעיקרם.

כאמור, המשקיעים נשאו היום עיניהם ליוון, שם ככל הנראה הבשיל המו"מ בין הממשלה לבין הסקטור הפרטי לכדי "תספורת" בהיקף של 68% שיידרשו לבצע מחזיקי האג"ח היווניות. במידה ומו"מ זה לא יישא תוצאות בימים הקרובים יוון עלולה להיכנס למצב של חדלות פירעון ולסחוף את העולם לסערת מיתון חדשה. כזכור, ביום שישי החולף המו"מ עלה על שירטון ועורר דאגה רבה בקרב המשקיעים. (לסיפור המלא)

עוד חדשות טובות הגיעו מכיוונה של קרן המטבע הבינלאומית, לאחר שהודיעה היום כי היא מתכוונת להגדיל את קווי האשראי שלה למדינות עמוסות החובות באירופה להיקף של טריליון אירו, כדי להתמודד עם משבר החוב ביבשת. לפי מקור בקרן המטבע, סין, ברזיל, רוסיה, יפן ויצואניות נפט גדולות אמורות להלוות את רוב הכספים עבור קווי האשראי החדשים. המשקיעים בארה"ב, שחששו כי ייצטרכו שוב לשלם מכיסם על הבעיות של אירופה, שמחו לגלות שהממשל אינו מתכוון להזרים כספים נוספים לקרן המטבע. (לסיפור המלא)

בנוסף המשקיעים המשיכו להגיב להנפקות האג"ח המוצלחות של צרפת, ספרד ופורטוגל שהצליחו לגייס בימים החולפים יותר מ-15 מיליארד דולר ובתשואות נמוכות.

החדשות הפחות מעודדות הגיעו מכיוונו של הבנק העולמי, זאת לאחר שכלכלני הבנק הורידו היום את תחזית הצמיחה העולמית ל-2012, בעיקר על רקע המשך משבר החובות באירופה וחששות למשבר קשה נוסח קריסת ליהמן ברדרס ב-2008. הכלכלה הגלובלית צפויה להתרחב השנה ב-2.5% בלבד, לעומת תחזית קודמת שפורסמה בחודש יוני אשתקד לצמיחה של 3.6%. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו: מדד המחירים ליצרן ומדד הייצור התעשייתי

רצף נתוני המאקרו החיוביים של ארה"ב בשבועות האחרונים מצביעים על המשך מגמת ה"התנתנקות" הכלכלית שלה מאירופה וממשבר החוב שהיא שרויה בו. כך למשל, אמש התפרסם מדד האמפייר סטייט שפורסם אמש שבר שיא של 9 חודשים כאשר עלה לרמה של 13.5 נקודות.

היום, התפרסמו שלל נתוני מאקרו חשובים. מדד המחירים ליצרן לחודש דצמבר הצביע על ירידה של 0.1% כאשר התחזיות ציפו לעלייה חודשית של כ-0.1%, לעומת עלייה של כ-0.3% בחודש החולף. בשיעור שנתי, האנליסטים צפו כי המדד יעלה בכ-2.8% לעומת החודש המקביל אשתקד, אך המדד היכה את התחזיות בפועל ועלה בכ-4.8% בשיעור שנתי. יחד עם זאת, ללא מחירי המזון והאנרגיה המדד עלה ב-0.3% בלבד, לעומת התחזיות שצפו לעלייה של 0.1%.

בנוסף, אגוד המשכנתאות האמריקני (MBA) מסר כי הבקשות למשכנתאות על נכסים עסקיים ובתי מגורים קפצו בכ-23.1% בשבוע שהסתיים ב-13 בינואר, לפי שיעור עונתי.

מדד התפוקה התעשייתית הצביע על עלייה של 0.4% בחודש דצמבר, לעומת צפי לעלייה של כ-0.5% בנתון. בנובמבר הנתון הצביע על עלייה של 0.3%.

נתון ניצולת התפוקה איכזב ביחס לקונצנזוס האנליסטים בשוק, שציפו כי יגיע לרמה של 78.2 נקודות - והציג למעשה נתון של 78.1 בדצמבר. זאת, בהשוואה לרמה של 77.8 נקודות בנובמבר.

עוד התפרסם סקר הקבלנים בארה"ב לחודש ינואר, שהפתיע כאשר עלה ב-4 נקודות לקריאה של 25 נקודות, כאשר התחזיות צפו קריאה של 22 נקודות - לעומת קריאה של 21 נקודות בחודש החולף.

דוחות: גולדמן זאקס ואי-ביי; יאהו ריכזה עניין

ענקית האינטרנט יאהו ריכזה עניין, זאת לאחר שאחד משני המייסדים של החברה ג'רי יאנג, הודיע אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט כי הוא פורש מכל תפקידיו בחברה. זאת, בשעה שחברת האינטרנט נמצאת בתקופה לא פשוטה ובמאבק להגדלת הכנסותיה מול המתחרות הגדולות שלה כמו גוגל, מיקרוסופט ואחרות.

גולדמן זאקס פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון. בשורה התחתונה, צנח הרווח הנקי של הבנק ל-1.84 דולר למניה, לעומת 3.79 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. החברה היכתה את התחזיות שצפו רווח של 1.24 דולר למניה.

בנק אוף ניו-יורק מלון (סימול: BK), פירמת הבנקאות מניו-יורק, דיווחה גם היא היום על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הרביעי של שנת 2011, תוך שהיא מדווחת על נפילה של 26% ברווח הנקי וירידה של 5.6% בהכנסות - הרבה מתחת לציפיות בשוק.

ענקית הקמעונאות באינטרנט, חברת eBay פרסמה לאחר נעילת המסחר את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הרביעי לשנת 2011.

סיטי , פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון ואיכזבה משקיעים רבים, זאת לאחר שהציגה הכנסות של 17.2 מיליארד דולר לעומת 18.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל וצפי אנליסטים ל-18.54 מיליארד דולר. הרווח הנקי עמד על 1.2 מיליארד דולר והרווח למניה עמד על 38 סנט לעומת 43 סנט ברבעון המקביל וצפי אנליסטים לרווח של 49 סנט.

ענקיות הטכנלוגיה ריסרץ' אין מושן , ריכזה עניין, זאת לאחר שסמסונג הכחישה היום את הדיווחים לפיהם היא מתכוונת לרכוש את יצרנית הבלקברי האמריקנית.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]