כידוע, מעת לעת יוצא מי מצוות הקניון לשוטט ברחבי אומת הקניון ולראות בעין, להריח באף ולמשש ביד כשאפשר, את ההחזקות שלנו. השיטוט הכרחי להבנת רוח העסקים והכלכלה, ולחידוד האינטואיציה ביחס להחזקות הקניון, החזקות פוטנציאליות ומצב העסקים הכללי. קבלו היום את המלצותיה של יעל אמתי, אסטרטגית השקעות ומחקר בחברת גרין אושן, לשנה החדשה.
"נכון שחדשות הכלכלה כל הזמן מפחידות, נתוני תעסוקה ומצב הנדל"ן עולים לכותרות חדשות לבקרים, ונכון שזוהי שנת בחירות והמועמדים כותשים זה את זה, אך אמריקה היא עדיין ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אז הנה 10 ההמלצות שלי ל-2012:
"נתחיל בביגוד: תופעה! חנויות גדולות, חשוכות, דוגמנים צעירים במקום בובות ראווה ומוזיקת טראנס רועשת. הבגדים - Casual אופנתי, טרנדי, לא אלגנט. קהל היעד - צעירים, והמחירים בהחלט אינם זולים. טי-שירט פשוטה בסייל עולה כ-20 דולר. מיתון? כל צעיר שני ברחוב לובש Abercrombie & Fitch (ANF) ו-Hollister. יש לך חולצה עם סמל האייל המפורסם - משמע אתה קיים. בכניסה לחנות הדגל, בשדרה החמישית בניו יורק, משתרכים מדי יום תורים ארוכים.
"רשת נוספת שמשווקת בעיקר לצעירים היא American Eagle - AEO , וחנויותיה מלאות אנשים שקונים מכל הבא ליד. אחרונה חביבה היא NKE הישנה והטובה, שממשיכה להוביל את מצעד נעלי ובגדי הספורט (שתי המניות בקניון).
מתחרה למניית הבית
"בענייני מזון וקפה, הולכת ותופסת את מקומה רשת Panera Bread (PNRA), רשת ייחודית בהיבט התזונה הפועלת בארה"ב ובקנדה ולה כ-1,500 סניפים ב-40 מדינות ברחבי ארה"ב. בניגוד למרבית הרשתות האמריקניות שמוכרות סוגים שונים של מזון מהיר, התפריט איכותי ומבוסס על סנדוויצ'ים, סלטים ומרקים, ובנוסף ניתן לקנות לחמים ומאפים טריים. בתי הקפה/המסעדות נעימים, יש חיבור בחינם לאינטרנט והשירות עצמי. הרשת מתבססת בקצב הדרגתי ויש לה עוד הרבה לאן לגדול ולהתפתח: מתכננת לפתוח ב-2012 שלושה סניפים בניו יורק, נוספים במרכזי קניות ברחבי ארה"ב, ולהגדיל את פריסתה בקנדה.
"מהצד השני של סקלת התזונה, לא ניתן להתעלם ממקדונלד'ס (MCD) שמסרבת להיעלם מהמפה. היא עונה בדיוק על הצורך האמריקני במזון מהיר וזול; הרשת מתחדשת כל הזמן, מתאימה את תפריטיה לטעם הצרכנים במדינות השונות וממשיכה לפתוח סניפים חדשים ללא הפסקה. שנת 2011 הייתה מצוינת לחברה, כשרווחיה גדלו, היא העלתה את שיעור הדיבידנד למשקיעיה ונראה כי פני המניה רק בכיוון אחד - למעלה.
"אחרונה חביבה היא סטארבקס (SBUX, מניית הבית של הקניון). רשת בתי הקפה הגדולה ביותר שהצליחה לגרום לאמריקנים להתמכר לקפה. נמצאת בכל מקום, עם Wifi בחינם . לחברה אלפי סניפים בארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, סין, תאילנד ועוד.
עידן הקמעונאות
"רשתות קמעוניות מומלצות הינן COST, WMT ו-TGT (שבקניון). בשלושתן ניתן לרכוש כל מה שצריך לבית: מזון, חומרי ניקוי, ביגוד, מוצרי חשמל, צעצועים, מוצרי פארמה וכו', אך הן ממוצבות שונה. WMT ממוצבת כזולה ויומיומית. פריסתה ברחבי המדינה גדולה ביותר, ובמצב הכלכלה האמריקנית כרגע צרכנים מחפשים קניות זולות ככל שניתן. לחברה פריסת חנויות נרחבת בארה"ב, מדינות רבות בדרום אמריקה, קנדה, יפן, סין הודו ובריטניה.
"Target נחשבת גם כן רשת דיסקאונט, אך מעט יותר איכותית. חוויות הקנייה בה יותר נעימה, החנויות - כ-1,800 ברחבי ארה"ב, מזמינות ונקיות. החברה מתחדשת כל הזמן: לאחרונה חתמה על הסכם למכירת מוצרים של מעצב העל מיסוני, וכן הודיעה על פתיחת חנויות קטנות של אפל בתוך חלק מסניפיה, במטרה להגדיל את מכירות מוצרי האלקטרוניקה שלה.
"Costco זה כבר סיפור אחר: מחסני ענק בהם תחלופת המוצרים תדירה. הרעיון של החברה הוא רכישת כמויות עצומות מספקים ומכירתן בזול. לחברה מעל 400 סניפים בארה"ב וסניפים נוספים בקנדה, מקסיקו, בריטניה, יפן, טייוואן קוריאה ואוסטרליה.
"מומלצת אחרונה היא Bed Bath & Beyond)- BBBY) . חנויות ענק שיש בהן הכל לבית: מוצרים למטבח, לחדרי השינה, האמבטיה וכדומה. מדי יום משתנים המבצעים ומוצרים אחרים נמכרים בהנחה. מתאימה לחובבי הגאדג'טים לבישול ואפייה. לחברה 1,155 חנויות בארה"ב, בפורטו ריקו ובקנדה".
תודה ליעל אמתי והמשך צרכנות מנייתית נבונה...
זיו סגל, A level 2 Chartered Market Technician. שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.