נהגי רכבת ישראל יידרשו לכבות את הקטרים בסיום יום העבודה, כך הורה מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר. עד היום נהגו הנהגים להשאיר את קטרי הדיזל פועלים במשך שעות הלילה, על מנת לחסוך את זמן ההתנעה בבוקר.
ואולם המנהג המגונה הפך למנקר עיניים, על רקע התייקרות מחירי הדלקים והוצאות הדלק התופחות של הרכבת. הסובסידיה הממשלתית שמקבלת רכבת ישראל צפויה לגדול השנה מ-380 מיליון שקל לכ-420 מיליון, כשעיקר הגידול מוסבר בעלייה בהוצאות הדלקים, בעקבות הזינוק במחיר הנפט העולמי.
עד 2020 צפויה הרכבת לעבור לרכבות חשמליות בכל הקווים המרכזיים, מה שיצמצם משמעותית את צריכת הדיזל היקר והמזהם.
הרכבת הודיעה היום (ה') כי דור אלון וסונול זכו במכרז לאספקת דלקים לחברה לשלוש השנים הקרובות, בהיקף 1.2 מיליארד שקל. סונול ודור אלון יחליפו את פז, שסיפקה סולר לרכבת לאחר זכייתה במכרז הקודם משנת 2004. פז לא התמודדה במכרז הנוכחי.
החברות הזוכות יחלקו ביניהן את אספקת הסולר: סונול במרכז ובדרום ודור אלון במתחמים בצפון. צפריר אמר כי "הבחירה בשני ספקים והחלוקה הגיאוגרפית תאפשר לרכבת ישראל גמישות ניהולית ואספקה בטוחה וסדירה יותר של הדלקים בכל מתחמי הרכבת בצפון ובדרום".
צפריר הוסיף כי כיום מסיעה רכבת ישראל בממוצע כ-535 רכבות נוסעים ורכבות משא ביממה, ועם תום העבודות להכפלת המסילות ולאחר פתיחת הקווים החדשים בשנים הקרובות, צפויה רכבת ישראל להכפיל את מספר הרכבות הנוסעות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.