כלכלנים: ה'פד' יכריז בקרוב על תוכנית רכישות אג"ח נוספת

היקף התוכנית מוערך בטריליון דולר ■ במסגרת התוכנית ה'פד' יירכוש בעיקר אג"ח מגובות משכנתאות ■ אסטרטג: "הצפי הוא כי המדדים בוול סטריט יעלו לרמות גבוהות בהרבה בעקבותיה"

קונצנזוס רחב של כלכלנים צופה כי הפדרל ריזרב יוציא אל הפועל תוכנית הקלות כמותית נוספת (QE3) בהיקף של כטריליון דולר, עליה הוא יודיע בכינוס של ועידת השוק הפתוח שתיתכנס בשבוע הבא. במסגרת התוכנית צפוי ה'פד' לרכוש אג"ח מגובות-משכנתאות ובכך יחדיר ביטחון במשקיעים וללחוץ מטה את הריביות בשוק הדיור.

בתוך כך, מעריכים אנליסטים כי תוכנית שכזו תדחוף מעלה את שוקי המניות כפי שעשו תוכניות ההרחבה הכמותיות הקודמות (QE1 ו-QE2) שהחלו בנובמבר 2010. יש לציין כי קונצנזוס הכלכלנים סותר את ההנחה הרווחה מלפני מספר חודשים בלבד, לפיה בתנאים הפולטיים הנוכחיים ה'פד' לא יצליח להוציא אל הפועל תוכנית הרחבה כמותית שלישית.

"הצפי הוא כי המדדים בוול סטריט יעלו לרמות גבוהות בהרבה ממה שהם כיום, זאת משום שלדעתי ההודעה על תוכנית הרחבה כמותית תצא בקרוב", טוען אנדרו ווילקנסון, אסטרטג ראשי של חברת מילר טבק.

יחד עם זאת, כאשר שוק הדיור האמריקני מדשדש ובאופק ניצב גם המשבר האמריקני, הכלכלנים מאמינים כי תוכנית הרחבה הכמותית החדשה היא רק עניין של זמן וה'פד' יכריז עליה בקרוב.