נעילה מעורבת בוול סטריט עקב חשש המשקיעים מיוון

שרי האוצר של האיחוד האירופי הציבו דרישות נוספות למגזר הפרטי ביוון ■ במצעד החברות המדווחות, מקדונלדס היכתה את התחזיות ודיווחה על רווח של 1.38 מיליארד דולר ■ יאהו פספסה התחזיות

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע חשש המשקיעים בעקבות דרישתם של שרי האוצר האירופים ממחזיקי האג"ח היווניות להסכים ל"תספורת" בהיקף גבוה יותר, ועל רקע הודעתה של קרן המטבע כי היא הורידה את תחזית הצמיחה העולמית ל-3.3%. המשקיעים עוד נושאים עיניהם אל נתוני המאקרו שיפורסמו בהמשך השבוע, כאשר מחר צפוי ברננקי להצהיר על מדיניות הריבית וביום ו' יפורסם אומדן הצמיחה הראשון של כלכלת המדינה. עונת הדוחות שנמצאת בעיצומה השפיעה על כיוון המסחר, לאחר שמקדונלדס ודו-פונט היכו את התחזיות ודיווחו על דוחות חיוביים. לאחר נעילת המסחר, פרסמו את דוחותיהן אפל ויאהו.

למרות הנתונים הכלכליים החיוביים שהעידו על שיפור הכלכלה האמריקנית, הסנטימנט השלילי באירופה עדיין העיב על השווקים. לפי ההצהרות הראשונות שעלו היום, שרי האוצר האירופים לא הציבו דד-ליין להסכמה על סיום המשא ומתן בין ממשלת יוון לנושיה והמוסדות הפיננסיים הבינלאומיים ומעבר לכך, הם הציבו דרישה חדשה לסקטור הפרטי ביוון לפיה הוא יאלץ להסכים לתספורת בהיקף גבוה יותר מ-70%. דיווחים סותרים סיפק שר האוצר היווני אוונגלוס וניזלוס, שאמר היום כי שרי האוצר של גוש האירו העניקו ליוון "אור ירוק" לסיום השיחות עם הסקטור הפרטי, לקראת הסכמה על מחיקה "התנדבותית" של חלק מההפסדים על החזקותיהם באג"ח ממשלתיות יווניות. (לסיפור המלא)

בהמשך לחדשות מאירופה, היום פורסמו נתוני מאקרו חיוביים ביבשת אשר הצביעו על התאוששות מסויימת בכלכלת גוש האירו. מדד מנהלי הרכש של גוש האירו המשוקלל לחודש ינואר, היכה את התחזיות החודש עם קריאה של 50.4 נקודות זאת לאחר שצפי האנליסטים היה קריאה של 49 נקודות והקריאה של חודש דצמבר עמדה על 48.8 נקודות. (לסיפור המלא)

עוד השפיעה על כיוון המסחר הודעתה של קרן המטבע הבינלאומית כי היא מורידה את תחזית הצמיחה הגלובלית שלה ל-2012 ל-3.3% מ-3.8%, כפי שהודלף בשבוע שעבר ממסמך שהגיע לעיתון "דיילי טלגרף". עוד צופה הקרן צמיחה של 3.9% ב-2013, לעומת תחזית קודמת של 4.5%. כלכלת גוש האירו צפויה לרדת ב-0.5% ב-2012, לעומת התרחבות של 2.1% בתחזית הקודמת, וב-2013 צפויה להציג צמיחה של 0.8%, לעומת תחזית קודמת של 1.5%.

בזירת המאקרו: סקר ה'פד' של ריצ'מונד

היום התפרסם סקר ה'פד' למחוז ריצ'מונד, ממנו עולה תמונה חיובית בסקטור הייצור, כאשר בכל ששת המדינות שבמחוז, ממרילנד עד דרום קרוליינה, נרשמה עלייה בייצור בחודש ינואר. מדד הפעילות הנכחית עלה לקריאה של 12 נקודות, לעומת 3 נקודות בחודש שעבר, כאשר מרבית החברות במחוז מצפות לשיפור בעסקים במהלך ששת החודשים הקרובים. מדד ההזמנות החדשות עלה ל-14 נקודות לעומת 7 נקודות, ומדד ההעסקה עלה ל-20 נקודות לעומת 17 נקודות. בנוסף, מדד ההזמנות לששת החודשים הקרובים עלה ל-32 נקודות לעומת 21 נקודות.

יחד עם זאת המשקיעים בארה"ב דרוכים לקראת האומדן הראשון לצמיחה לרבעון הרביעי של שנת 2011 שיפורסם ביום ו' הקרוב ולקראת הקריאה הראשונה לצמיחה, הערכות הן כי הכלכלה האמריקנית הגבירה את ההוצאה הפרטית ברבעון והחברות בנו מחדש את המלאים. מסקר "בלומברג" שנערך בקרב 64 כלכלנים עולה כי הכלכלה צמחה ב-3% בשיעור שנתי אחרי עלייה של 1.8% ברבעון הקודם.

עונת הדוחות בעיצומה: מקדונלד ודופונט במוקד

חברת יאהו פרסמה הערב לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הפינססיות לרבעון הרביעי של שנת 2011, מהן עולה כי הקשיים הכלכליים של החברה ממשיכים. יאהו מדווחת על הכנסות של 1.17 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות של 1.19 מיליארד דולר, והכנסות של 1.21 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח של 0.24 דולר למניה, או בסך הכל - 296 מיליון דולר. זאת, לעומת 312 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

חברת הטכנולוגיה דו-פונט פתחה את היום לאחר שדיווחה לפני המסחר על דוחות חיוביים שהסתכמו ברווח נקי של 0.4 דולר למניה - רווח של 373 מיליון דולר, לעומת הצפי שעמד על רווח של 0.33 דולר למניה.

חברת הענק מקדונלדס היכתה את התחזיות לאחר שדיווחה על תוצאות חיוביות בדוחותיה לרבעון האחרון של 2011. הרווח הנקי של החברה זינק ב-11% ל-1.38 מיליארד דולר או 1.33 דולר למניה, זאת לעומת רווח של 1.24 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה היסתכמו ב-6.21 מיליארד דולר, זאת לעומת צצפי האנליסטים שעמד על 6.82 מיליארד ורווח של 1.3 מיליארד דולר.

גם חברת הארלי-דיווידסון דיווחה לפני המסחר על דוחותיה לרבעון האחרון , כאשר הכנסותיה הסתכמו ב-1.03 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 917 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מבחינת הרווח הנקי החברה הציגה שיפור ברבעון הנוכחי שהסתכם ב-0.46 דולר למנייה או 105.7 מיליון דולר לעומת הפסד של 0.2 דולר למנייה ברבעון המקביל אשתקד.

חברת מוצרי הצריכה קימברלי קלארק דיווחה גם היא על תוצאות חיוביות כאשר בשורה התחתונה היא הרווח הנקי שלה ברבעון האחרון טיפס ל-1.3 מיליארד דולר וההכנסות זינקו ב-2% לעומת הרבעון המקביל ל-5.2 מיליארד דולר.

חברת התקשורת וריזון , מציגה תוצאות כספיות שליליות ברבעון הנוכחי, זאת לאחר שדיווחה על הפסד של 212 מיליון דולר או 0.17 דולר למניה. יחד עם זאת, ההכנסות השנתיות גדלו ל-28 מיליארד לעומת 26.39 מיליארד דולר אשתקד. צפי האנליסטים עמד על רווח של 53 סנט למניה ולהכנסות של 28 מיליארד דולר.

חברת ביוליין (סימול: BLRX) העוסקת בפיתוח תרופות, הודיעה היום כי חתמה על הסכם רישוי עולמי ובלעדי עם ג'נוסיינס, חברה צרפתית המתמקדת בפיתוח תרופות נגד מחלות ויראליות, עבור הפיתוח והמסחור של BL-8020 - תרופה הניתנת בבליעה לטיפול בדלקת כבד (הפטיטיס) מסוג C.

לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]