הבורסה סגרה בירידות: ביוליין זינקה 28%, פרטנר נפלה 6%

בעולם: קרן המטבע חתכה תחזיות הצמיחה הגלובלית, ואילו ביוון מתקשים להסכים על "תספורת" ■ דלק נדל"ן: אין הסכמה על הסדר חוב עם בעלי האג"ח ■ די פארם המשיכה בצניחה

המסחר בבורסת ת"א נסגר היום (ד') בירידות שערים עקב חולשה בשעת המסחר האחרונה, לאחר שבמשך מרבית היום שהו המדדים המובילים בטריטוריה חיובית. זאת, לאחר שטף של דיווחות כספיים שחלקם היו מאוד מעודדים (ביניהם של אפל, מקדונלדס ודו-פונט אמש). עוד בעולם, קרן המטבע הבינלאומית חתכה את תחזית הצמיחה הגלובלית ויוון עדיין מכבידה במעט בעקבות הקשיים בגיבושה של תוכנית חילוץ שנייה. מניות התקשורת הכבידו היום מאוד על המסחר, לאחר סקירה דובית של סיטיגרופ על הסקטור. מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-990 מיליון שקל.

תחילה חדשות מהשווקים בעולם, ובראשן פרסומה של קרן המטבע הבינלאומית אמש כי היא חותכת באופן רשמי את תחזית הצמיחה הגלובלית שלה ל-2012, לאחר שלל איומים בנושא מצד יו"ר הקרן כריסטין לגארד. המוסד הפיננסי הבינלאומי חתך את התחזית לשנת 2012 ל-3.3% (מתחזית קודמת של 3.8%), בעיקר על רקע החשש מההאטה עקב משבר החוב באירופה. (לסיפור המלא)

ועוד בעולם, שטף של חדשות מעורבות השפיעו היום על כיוון המסחר. מחד, הקשיים בדבר הסכמה גורפת בין ממשלת יוון לסקטור הפרטי בדבר תוכנית חילוץ שנייה - מוסיפים להעיב; מאידך, נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו אתמול באירופה כמו גם דוחות מפתיעים של חלק מהחברות בוול סטריט (ובראשן אפל, שהציגה זינוק מרשים בהכנסות וברווח), תומכים בסנטימנט החיובי.

פסגות: "חשש מפירוק גוש האירו"

למרות שפירוקו של גוש האירו יוביל בכל אחת מהאפשרויות הריאליות הקיימות למשבר חריף בגוש, לא מן הנמנע שתרחיש שכזה יתרחש בסופו של דבר - כך מעריך היום אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בפסגות.

לדבריו של גרינפלד, ישנם שני תרחישים אפשריים בנושא. האחד, כי מדינה חלשה תעזוב את גוש האירו ותסבול מפיחות משמעותי במטבע וכן מבריחת משקיעים זרים, שיגררו את המדינה להאטה בצמיחה ואף מיתון; והשני, כי מדינה חזקה (דוגמת גרמניה) תעזוב את גוש האירו, ותוביל לפיחות משמעותי באירו וייסוף המטבע המקומי שלה, כמו גם לפגיעה ביצוא המקומי ובמערכת הבנקאית.

סקטור התקשורת מכביד; דלק נדל"ן ללא הסדר

דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה היום כי בשלב זה טרם גובשו הסכמות עם נציגויות מחזיקי אג"ח החברה וכי היא ממשיכה במשא ומתן, בלי יכולת להעריך את תוצאותיו. המסחר במניית החברה ובאגרות החוב שלה הופסקת הבוקר עד לדיווח. (לסיפור המלא)

די פארם וכלל ביוטכנולוגיה המשיכו לרכז עניין לאור הודעתן אתמול כי הפסיקו ניסוי רפואי (שלב III) בתרופת ה-DP-b99, המיועדת לטיפול בחולים שלקו בשבץ מוחי איסכמי. בעקבות ההודעה צנחו שתי המניות אמש במסחר בת"א. בכת"ב עוד דיווחו היום כי תרשום הפסד של כ-35 מיליון שקל והפחתת הון של כ-175 מיליון שקל, על רקע ההודעה.

פרטנר וסלקום ריכזו עניין בעקבות המלצה שלילית של כלכלני סיטי על סקטור הסלולר הישראלי עם הורדת המלצה אגרסיבית לפרטנר למכירה והורדת מחיר יעד המשקפת דאונסייד של 35% על מחיר המניה. לסלקום הותירו בסיטי המלצת מכירה עם צפי לירידה של כ-45% על מחיר המניה. (לסיפור המלא)

עוד בסקטור התקשורת, דיווחה סלקום כי תסגור את מרכז השירות שלה בלב בת"א. מהחברה נמסר כי הסיבה לסגירה של הסניף באבן גבירול נובעת מהעובדה כי הסניף שירות כמות קטנה של לקוחות.

ועוד מסלקום: סוכנות הדירוג S&P נתנה היום דירוג 'ilAA' להנפקת אגרות חוב של החברה בהיקף של עד מיליארד שקל ערך נקוב.

פרולור במוקד לאחר שקיבלה המלצה חמה מחברת Takeover Analyst, המסמנת לחברה אפסייד של כ-50% בשנת 2012. הסקירה פורסמה תחת הכותרת "מדוע מניית פרולור עולה, טהזדמנויות אחרות".

ביוליין הוסיפה לעלות לאחר שדיווחה אתמול על הסכם רישוי עולמי ובלעדי עם ג'נוסיינס, עבור הפיתוח והמסחור של BL-8020. מדובר בתרופה הניתנת בבליעה לטיפול בדלקת כבד מסוג C.

די מדיקל רשמה אף היא עלייה חדה לאחר שדיווחה על חתימת הסכם הפצה חמישי בארה"ב.

אורביט דיווחה היום כי זכתה במכרז בהיקף של כ-2 מיליון שקל עם חיל האוויר הקנדי.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]