ברקליס: "אפל המועדפת ביותר בסקטור; תעלה עוד ב-14%"

לאחר פרסום הדוחות המפתיעים בברקליס קפיטל מפרסמים סקירה עם תחזית חיובית מאוד ■ מעלים את מחיר היעד ל-630 דולר לעומת 555 דולר במחיר היעד הקודם

אחרי הדוחות הכספיים המפתיעים גם את התחזיות השוריות ביותר, בברקליס קפיטל מפרסמים היום (ד') סקירה שורית מאוד ומציינים כי אפל היא המניה המועדפת ביותר בסקטור עם המלצת תשואת יתר ומחיר יעד של 630 דולר לעומת מחיר יעד קודם של 555 דולר, מדובר בצפי לאפסייד של 14% על מחיר המניה.

"האפסייד שהציגה אפל לרבעון שהסתיים בדצמבר היו מעל לכל התחזיות הכי שוריות שלנו במיוחד לכל הקשור באייפון ובאייפד, נראה כי המומנטום החיובי הזה יכול להמשיך חרף הביקושים הנמוכים בסין", מציינים בברקליס קפיטל.

השנה צפויה אפל להשיק אייפד חדש, מחשבי מק חדשים ואייפון 5, בנוסף לכך החברה עוד עשויה להיכנס לתחום הטלוויזיות השנה, "לאור ההתפתחויות הצפויות עוד באפל החברה נותרה בראש העדיפויות שלנו בסקטור", סבורים בברקליס.

חברת אפל פרסמה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הפיננסיות המעולות לרבעון הרביעי של שנת 2011, זהו הדוח הראשון של אפל מאז השיקה את האייפון 4s באוקטובר ומאז מותו של מייסדה, סטיב ג'ובס. החברה עלתה על כל ציפיות המשקיעים והציגה עלייה בהכנסות של 73% עם 46.33 מיליארד דולר. זאת, לעומת הציפיות, שעמדו על 38.9 מיליארד דולר בלבד. לשם השוואה, ברבעון המקביל בשנה שעברה עמדו הכנסותיה על 26.7 מיליארד דולר. החברה מדווחת על רווח של 13.1 מיליארד דולר, או 13.87 דולר למניה, לעומת תחזיות ל-10.10 דולר למניה. זאת, לעומת רווח של 6 מיליארד דולר, או 6.43 דולר למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

אפל מכרה ברבעון המדובר כ-37 מיליון מכשירי אייפון - גידול של 128% במכירות. ברבעון הקודם מכירות האייפונים היוו 39% מהכנסות החברה, ו-24% מהמכירות היו של מכשירי אייפד. עוד ציינה החברה כי היא מכרה 5.2 מיליון מחשבי מק (עלייה של 26%) ו-15.4 מיליון מכשירי אייפוד (ירידה של 21%).