האם מניית אפל תכפיל את שוויה ב-5 השנים הקרובות?

לפי חודשיים העניק הכלכלן ביל גונדרסון המלצת "קנייה" חמה לחברה ■ מאז זינקה החברה ב-20% ופרסמה דוחותיה לרבעון הרביעי ■ תוהה: האם תזנק ב-100% ב-5 השנים הבאות?

האם מניית אפל שווה קנייה לאחר שעלתה ב-75 דולר בחודשיים, ולאור פרסום דוחותיה לרבעון הרביעי של שנת 2011? ב-28 בנובמבר העניק הכלכלן ביל גונדרסון מהאתר הפיננסי מרקטווץ' המלצת "קנייה" חמה על ענקית הטכנולוגיה, תוך שהיא מציין כי מכפיל הרווח העתידי שלה בשילוב תחזיות הצמיחה העתידיות - תומכים בדעתו.

גם לאחר פרסום דוחותיה הכספיים של אפל לסוף שנת 2011, סבור גונדרסון כי הערכים הנוכחיים של החברה, משקפים לה שווי נוכחי זול מאד בכל ההיבטים. גונדרסון מעניק לענקית הטכנולוגיה מחיר יעד של 900 דולר ל-5 השנים הבאות, המשקף פרמיה של 100% על מחירה כיום שוק (450 דולר למניה).

לאחר הדוח המרשים: מה צופים האנליסטים לאפל ב-2012?

"לדעתי, הגיוני מאד שאפל תכפיל את שוויה ב-5 השנים הקרובות", הוא כותב במאמר מיוחד למרקטווץ'. "אני עדיין מאמין שאפל היא אחת המניות הזולות ביותר בשוק בזמנים אלו".

גונדרסון מסביר כי אפל נסחרת כיום לפי מכפיל רווח עתידי של 10.62 ותחזית צמיחה של כ-18.62% ב-5 שנים. "אין הרבה מניות שנסחרות בתמחור חסר שכזה כיום בשוק", הוא כותב. "בייחוד בקרב החברות הגדולות בשוק - דוגמת אפל".

באשר לשימושיות מוצרי הדגל של אפל, סבור גונדרסון כי כולם "כלואים במעגל השדרוגים של האייפון - רצים כדי להשיג את הגרסה העדכנית ביותר", ועוד מזכיר כי אפל צפויה להוציא בקרוב גרסה חדשה של מכשיר אייפד, וכן מוצר טלוויזיה חדשני עליו דובר רבות בתקשורת.

"אני אוהב לרכוש מניות על בסיס מחיר יעד ל-5 שנים, ולא על בסיס מחיר יעד שגרתי לטווח של 6-12 חודשים - מחיר שעמד על 845 דולר למניה לפני שאפל דיווחה על דוחותיה בסוף השנה", מספר גונדרסון.

אולם, בהתחשב בתחזיות הצמיחה של החברה ודוחותיה הכספיים האחרונים, מעדכן גונדרסון את מחיר היעד שלו שוב כלפי מעלה - לרף של 900 דולר (פי שתיים מהשווי הנוכחי).