בכיר ב'פד': "קצב ההתאוששות הכלכלית עדיין חלש"

"על אף שכלכלת ארה"ב סיימה את 2011 במצב מעט טוב יותר, הרפיון בכלכלה ממשי מפני שהצרכנים עדיין זהירים", אמר וויליאם דודלי, ראש ה'פד' בניו יורק

לאחר האכזבה מנתוני התמ"ג לרבעון הרביעי שפורסמו היום (ו'), אומר ראש שלוחת הפדרל ריזרב בניו יורק, וויליאם דודלי, כי קצב ההתאוששות הכלכלית עדיין חלש בסטנדרטים הסטוריים, וכי האבטלה תשאר גבוהה בזמן הקרוב.

"ישנו סיכון שהאינפלציה תרד מתחת לרמה שעקבית עם יציבות המחירים", אמר דודלי. הוא הוסיף כי הגורמים שתורמים להתאוששות האיטית הם המשבר באירופה, שוק הבתים בארה"ב והמדיניות הפיסקלית הנוכחית.

"על אף שכלכלת ארה"ב סיימה את 2011 במצב מעט טוב יותר, הרפיון בכלכלה ממשי מפני שהצרכנים עדיין זהירים", אמר דודלי. בנוגע למצב שוק העבודה, אמר דודלי כי הוא אמנם השתפר, אולם עובדים רבים נוטים לצאת ממעגל העבודה, כך שהירידה בשיעור האבטלה לא מייצגת נאמנה את ה"שיפור" במצב שוק העבודה.

דבריו מגיעים לאחר פרסום נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי של שנת 2011, מהם עולה כי כלכלת ארה"ב התרחבה בקצב המהיר ביותר מזה שנה וחצי. מדובר אמנם בנתון מעט פחות טוב מזה שחזו האנליסטים, אולם עדיין מדובר בצמיחה גבוהה בהרבה מזו של הרבעון השלישי. כלכלת ארה"ב צמחה בשלושת החודשים האחרונים של 2011 ב-2.8%, לעומת צמיחה של 1.8% בלבד ברבעון השלישי. מדובר בצמיחה איטית מעט מזו שציפו לה, של 3%. בכל שנת 2011 צמחה הכלכלה האמריקנית ב-1.7%.