גרמניה דורשת מממשלת יוון: ותרי על השליטה התקציבית

כך מדווח מקור האירופי ל"רויטרס" ■ במסמך שנחשף ב"פיננשל טיימס", עולה כי הממשלה הגרמנית מעוניינת לקבל הזכות להטלת וטו על החלטות תקציביות יווניות

גרמניה מעוניינת כי ממשלת יוון תוותר על השליטה התקציבית שלה ותעביר את האחריות על התקציב הממשלתי למוסדות האיחוד האירופי. זאת, במסגרת הדיונים על תוכנית חילוץ שנייה ליוון - כך אמר מקור אירופי לסוכנות "רויטרס" בסוף השבוע.

"מתקיימים דיונים פנימיים בתוך גוש האירו לגבי שלל הצעות, כאשר אחת מהן הגיעה מגרמניה - הנוגעת לאופן בו יש להתייחס לתוכניות חילוץ למדינה ש'ירדו מהפסים'", דברי המקור.

המקור הוסיף כי במסגרת הדיונים בדבר החילוץ השני ליוון, גורמים באיחוד האירופי כבר הבהירו לממשלת יוון כי היא תאולץ לבצע "ויתורים מסוימים" על עצמאות המדיניות הפיסקאלית שלה.

ב"פיננשל" טיימס" פרסמו בסוף השבוע עותק של ההצעה הגרמנית, הדורשת "קומישינר תקציבי" שיחזיק ביכולת להטיל וטו על החלטות תקציביות שיינקטו בידי הממשלה היוונית - בהנחה ואלו לא עומדות בקו אחד עם יעדי התקציב הרב-שנתיים, כפי שסוכמו עם קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד.

באשר לחילוץ, ראש ממשלת יוון לוקאס פפדימוס ושר האוצר היווני איוונגילוס ווניזילוס סיימו אתמול עוד סבב שיחות באתונה עם נציגי המגזר הפרטי צ'ארלס דלארה וג'אן למאר, ללא הסכמות קונקרטיות על אופי החילוץ - כאשר לפי דיווחים בסוכנויות הזרות הגורמים הציגו "התקדמות" במו"מ, לקראת הסכם סופי שצפוי להיחתם כבר השבוע. (לסיפור המלא)