איזה אירועים ישפיעו השבוע על המסחר בוול סטריט?

Atrade: למרות שהשווקים תמחרו מצב שבו יוון תגיע בסופו של יום למצב של חדלות פירעון, הודעה כזו עלולה לטלטל את השווקים הפיננסיים ברחבי העולם

המסחר בוול סטריט צפוי להפתח השבוע בסערה לקראת פגישתם של מנהיגי האיחוד האירופאי, בה ידונו בין היתר על האמנה הפיסקאלית החדשה המתגבשת ועל מצבה של יוון, אשר לא מצליחה להגיע לפשרה עם נושיה, בעוד הדד-לין קרב ובא. חשוב לזכור שיוון אמורה לשלם לבעלי האג"ח את התשלומים עד חודש מארס הקרוב, לכן אם הצדדים לא יגיעו יצליחו לגבש הסכם ביניהם , יוון לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ותיאלץ להכריז על חדלות פירעון. כך מציינים בחברת Atrade בסקירה השבועית.

למרות שהשווקים תמחרו מצב שבו יוון תגיע בסופו של יום למצב של חדלות פירעון, הודעה כזו עלולה לטלטל את השווקים הפיננסיים ברחבי העולם. האירוע השני שימשוך את תשומת ליבם של המשקיעים בעולם הוא פרסום נתוני התעסוקה של חודש ינואר בארה"ב.

על פי ההערכות, שיעור האבטלה צפוי להיוותר על כנו ברמה של 8.5%. כמו כן, היו אמורות להתווסף בחודש ינואר כ-151 אלף משרות למשק האמריקני, לעומת 200 אלף משרות שנוספו למשק בחודש קודם. נתון זה רגיש במיוחד עבור הסוחרים, בעיקר אחרי נאומו האחרון של ברננקי, בו רמז בין היתר כי עתידה של המדיניות המוניטארית תלוי בעיקר בשוק התעסוקה. אם הנתונים יאכזבו, המשקיעים יתחילו לתמחר השקת תוכנית כמותית נוספת, דבר אשר עלול לתת מכה כואבת לשטר הירוק.

בזירת המט"ח והסחורות יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו השווקים לאיום האיראני בעניין הפסקת הספקת הנפט לאירופה עוד השבוע. האיראנים עלולים לממש את איומיהם בשל החלטתן של מדינות אירופה על הטלת אמברגו על הנפט האיראני החל מחודש יולי הקרוב. "צעד שכזה עלול להוביל לפגיעה אנושה בכלכלות התלויות בנפט האיראני, כגון יוון ואיטליה, אשר ממילא מתקשות לשרוד".

בינתיים הוחלט על דחיית האמברגו לתחילת הקיץ, על מנת לתת למדינות הללו למצוא חלופות. יתכן שהנפט יזנק כבר בפתיחת השבוע והמחירים יוסיפו לעלות במידה ואיראן אכן תצא בהודעה רשמית שתבשר על הפסקת יצוא הנפט לכיוון אירופה.

האירו עלול גם הוא להיחלש בתגובה להודעתה הדרמטית של איראן, היות ושיבוש הספקת הנפט לאירופה, יגביר הסיכון לנפילת אחת מהמדינות האירופאיות. מהבחינה הטכנית סגר האירו את השבוע על אזור פיבו' 38.2% ממהלך הירידות האחרון - בהחלט מקום טוב מהיבט המוכרים לנסות לחזור לפעילות בשוק. אם השווקים לא יגיבו באופן היסטרי לידיעה שהגיע מכיוון איראן, ניתן לצפות להמשך התחזקותו של האירו, עד המשוכה הבאה, הניצבת באזור פיבונצ'י 50% בנקודה 1.343 דולרים לאירו, מציינים ב-Atrade.