הבורסה בת"א סגרה בירידות במקביל לאירופה; הוט זינקה

המחזור נותר נמוך ■ מניות פרטנר וסלקום נשארו בפוקוס לאחר שצנחו בימי המסחר האחרונים ■ גבעות קיבלה אישור לפתח את מגד 6

יום המסחר בבורסה של ת"א נסגר היום (ב') בירידות שערים, תוך המתנה לפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט לאחר שאתמול ננעל המסחר באחד-העם במגמה שלילית. באירופה נפתח השבוע בירידות וגם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותתו על פתיחת מסחר שלילית בניו יורק. אתמול נרשמו מחזורי מסחר נמוכים במיוחד וגם היום המחזור נותר נמוך.

מנהיגי אירופה מתכנסים היום בבריסל לדון במשבר החובות ביבשת, בין היתר על רקע הודעת סוכנות דירוג האשראי פיץ' על הורדת דירוגי האשראי של 5 מדינות באירופה - ביניהן איטליה וספרד.

בתוך כך, המשא-ומתן היווני ממשיך לעמוד במוקד, זאת לאחר שממשלת יוון סיימה עוד שבוע של דיונים עם נציגי הסקטור הפרטי, שלא העלה תוצאות לגבי הסכם לקיצוץ החוב. חשוב לזכור שיוון אמורה לשלם לבעלי האג"ח את התשלומים עד חודש מארס הקרוב, לכן אם הצדדים לא יצליחו לגבש הסכם ביניהם, יוון לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ותיאלץ להכריז על חדלות פירעון.

בזירת המאקרו האמריקנית התפרסמו היום שני נתונים חשובים הנוגעים להכנסות והוצאות משקי הבית בארה"ב ופועל יוצא מכך סיפקו נתונים לגבי היקף החיסכון שלהם. ההכנסה הפרטית לחודש דצמבר עלתה ב-0.5% - מעל הצפי של 0.4%, ואילו ההוצאה הפרטית לחודש דצמבר נותרה ללא שינוי, זאת למרות שהצפי הצביע על עלייה של 0.1%.

גבעות קיבלה אישור ממשרד התשתיות לפיתוח מגד 6

מניות פרטנר וסלקום המשיכו לרכז עניין לאחר שריכזו סנטימנט שלילי במיוחד בימי המסחר האחרונים על רקע דאגת המשקיעים משחיקת רווחים בסקטור. אתמול דווח ב"גלובס" כי סקיילקס, בעל השליטה בפרטנר, עתידה לפרסם השבוע את מבנה עסקת שינוי הבעלות בחברת הסלולר, כאשר אילן בן דב עשוי להיפרד מחלק או מכל החזקותיו.

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר את בקשת משרד התקשורת להפחית את תמלוגי חברת הכבלים הוט בשנת 2013 ל-0%. זאת, כחצי שנה לאחר שהוועדה קבעה כי תמלוגי הכבלים לשנת 2012 יעמדו על 1.75%. יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, אמר בדיון כי "ההפחתה תאפשר לרגולטור לדרוש עוד מטלות לטובת היצירה המקומית".

בנק לאומי השלים בהצלחה הנפקת כתבי התחייבות נדחים במכרז לציבור, בסך כ-2.3 מיליארד שקל. להנפקה נרשם ביקוש גבוה של למעלה משלושה מיליארד שקל.

שותפות חיפושי הנפט גבעות דיווחה הבוקר לבורסה כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות אישר את פיתוח שדה "מגד 6". גבעות דיווחה כי הבוקר קיבלה מכתב מאת הממונה, אשר תחת הכותרת "אישור תכנית פיתוח שדה מגד" נכתב כי "הריני לאשר תכנית פיתוח שדה מגד כפי שהוגשה... ומתייחסת לשלב פיתוח השדה הכולל הפקה בקידוח הקיים מגד-5 וקידוחים מגד-6 - מגד-14".

ספין רודף ספין בסאגה העגומה של חברת דלק נדל"ן . המו"מ בין נציגיו של הבעלים, יצחק תשובה, למחזיקי האג"ח, התפוצץ בערב חמישי, אך חודש אתמול בבוקר. בעוד מחזיקי האג"ח מתקוטטים בינם לבין עצמם, ומול נציגיו של בעל השליטה, תשובה עצמו מפגין קור רוח, ושוהה בארה"ב זה למעלה משבוע. אם לא יושג הסדר חוב עד יום שלישי (מחר), החברה צפויה לפנות לביהמ"ש בבקשה להקפאת הליכים.

אלקטרה דיווחה הבוקר כי היא נכנסת כשותפה בקבוצת מנרב-זיסאפל במסגרת השלב השני של המכרז, שמקיים משרד הבטחון, להקמת עיר הבה"דים בדרום הארץ. חברת אלקטרה פאואר, שבבעלותה המלאה של אלקטרה, חתמה על הסכם לרכישת 25% מחברת מבט לנגב, המוחזקת על ידי מנרב וקבוצת זיסאפל, ושהיא אחת משתי המועמדות שעלו לשלב השני במכרז.

התקשורת ההודית דיווחה אתמול כי טבע היא אחת מהמתמודדות על רכישת חברת Micro Labs‏ הפרטית בסכום שמתקרב ל-2 מיליארד דולר, זאת על אף שטבע הצהירה מפורשות שאינה מתכננת לבצע בקרוב רכישות גדולות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]