היום נחת בישראל משלוח ראשון של אוטובוסים מתוצרת סין. האוטובוסים הם מתוצרת חברת YUTONG, אחת מהיצרניות הגדולות בסין, והם קיבלו לאחרונה את אישור הייבוא לאחר שעמדו בכל דרישות התקינה. היבואנית היא חברת "צ'יננה מוטורס". המשלוח הראשון נפרק בנמל אילת, במעמד שר התחבורה ישראל כץ, שגרירת סין בישראל גאו יאן פינג, ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי ובכירים נוספים מענף הרכב והתחבורה.
במהלך ההשקה של האוטובוס, אמר שר התחבורה, ישראל כץ כי "השקת האוטובוס של חברת יוטונג בישראל הינו תולדה של שיתוף פעולה ראשון מסוגו בענף בין סין וישראל. אני סמוך ובטוח כי המהלך יאפשר להגביר את התחרות בענף, יחייב את החברות להתייעל, יוזיל את המחירים ובסיכומו של דבר ישפר משמעותית את השירות הניתן לצרכן הישראלי ולתיירים המבקרים בישראל".
עוד הוסיף כץ, "אני צופה הצלחה רבה לאוטובוס של חברת יוטונג שכן מעבר לחיסכון בעלויות האחזקה והתפעול הוא עומד בכל התקנים המחמירים שקבע משרדי בנושא הבטיחות וזיהום האוויר".
במקביל לתחילת השיווק של האוטובוסים הקימה החברה מערך שרות ומחסן חלפים, שכולל שבעה מוסכים בפריסה ארצית והציגה התחייבות של היצרן לאספקת שרותי רכב למשך 7 שנים מיום עליית הרכב על הכביש.
האוטובוס הראשון של Yutong שנחת בישראל יימסר לידיו של לקוח ראשון- חברת "דברת רעננה בע"מ", שמתמחה בשרותי תחבורה והסעות. במהלך החודשים הקרובים צפויים להגיע לישראל 2 משלוחים נוספים של אוטובוסים שהוזמנו מראש.
מהחברה נמסר כי בכוונתה לייבא בעתיד הקרוב לארץ דגמים נוספים של אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, מידיבוסים תיירותיים וכן אוטובוס חשמלי.
בחברה טוענים כי מחיר המחירון של האוטובוסים התיירותיים של Yutong הינו נמוך בכ- 15-20% לעומת המחיר של דגמים מתחרים מקבילים והם מגיעים עם אחריות מלאה ל-3 שנים.
בשנת 2011 נמסרו בישראל 1121 אוטובוסים ומידיבוסים בגודל 10 מטר ומעלה, גידול של 6 אחוזים בהשוואה לנתוני המסירות אשתקד. השחקנים המרכזיים בענף הם: מאן, וולוו, סקאניה ומרצדס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.