הפרסום הפוליטי בארה"ב תופס תאוצה, ובשנת 2012 צפויים המועמדים הפוליטיים השונים להוציא 2.6 מיליארד דולר על פרסום. מדובר בעלייה של 15% לעומת 2010 וזינוק של 45% לעומת נתוני 2008 - כך עולה מסקירה שפרסם בנק ההשקעות ברקליס קפיטל.
יש לציין כי למרות הגידול מדובר עדיין רק על 1.4% מעוגת הפרסום הכללית בארה"ב. למרות זאת, מדובר בגידול לעומת הנתח של 2010 שעמד על 1.3%, והנתח של 2008 שהיה 0.9% בלבד מהעוגה הכוללת.
עוד עולה מהסקירה כי 2012 צפויה להיות שנת שיא של כל הזמנים בהיקף הפרסום הפוליטי. מהנתונים עולה כי כל קמפיין עובר בהיקף ההוצאה את הקמפיין הקודם שהקביל לו.
לשם המחשה, בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית שנערכו בדרום קרוליינה הוציאו המועמדים 13 מיליון דולר על פרסום, בעוד שב-2008 הסתפקו המועמדים דאז רק ב-7 מיליון דולר.
עוד עולה כי הדגש הדיגיטלי בקמפיינים הפך להיות משמעותי מאוד. אולי בהשראת ההצלחה של ברק אובמה בבחירות לנשיאות, מבינים כל המועמדים שהזירה הדיגיטלית היא קריטית להצלחה בקלפיות.
לפי נתונים שפורסמו במגזין הפרסום "אד אייג'", יותר מ-10% מתקציבי הקמפיינים הופנו לפעילות אונליין, וזאת בהשוואה ל-5% בשנת 2010.
מבחינת אמצעי המדיה, "המרוויחים" הגדולים של הגידול בהיקף ההוצאה לפרסום הן רשתות הטלוויזיה המקומיות. כ-75% מסך ההוצאה על פרסום מופנה בדרך-כלל אליהן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.