הבורסה סגרה בירידות במחזור דליל: מנרב זינקה ב-16%

נשיא ארה"ב על תקיפה ישראלית באיראן: לא מורידים את האופציה מהשולחן ■ לבנת בדרך החוצה מאי.די.בי ■ הבורסה תשבות ביום ד'

המסחר בבורסת ת"א נסגר היום (ב') בירידות, על רקע ההתפתחויות מכיוון אירופה בדבר גיבושה של תוכנית חילוץ שנייה ליוון, כמו גם מספר דיווחים באשר למשק המקומי. בשוק המקומי, ממשיכים להעיב שטף הדיווחים בדבר תקיפה אפשרית מתקרבת של ישראל על מתקני הגרעין של איראן. גם היום המחזורים בבורסה היו דלילים מאד והסתכמו בכ-798 מיליון שקל בלבד.

המשקיעים בת"א נשאו עיניהם גם היום, כמידי יום, לעבר אירופה - שם נודע כי ממשלת יוון, הנמצאת במגעים לגיבוש תוכנית חילוץ שנייה עבורה על סך 130 מיליארד אירו, הפסיקה את המו"מ אמש עם נציגי ה"טרויקה" (האיחוד האירופי, הבנק האירופי וקרן המטבע). הצדדים מסרו כי המו"מ צפוי להימשך היום. (לסיפור המלא)

על המסחר העיבה גם הגזרה הגיאופוליטית, כאשר הדיווחים בדבר תקיפה אפשרית של ישראל (ייתכן בשיתוף עם צבא ארה"ב) במתקני הגרענים של איראן, ממשיכים לשטוף את המשקיעים. אתמול התייחס נשיא ארה"ב אובמה לדיווחים בריאיון ל-NBC, וציין בשנית כי "אנו לא מורידים אף אופציה מהשולחן".

הזרים ממשיכים לברוח; שביתה ברביעי

ובענייני שוק ההון המקומי, היום הודיע יו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני, כי הבורסה תשבות מפעילות ביום ד' הקרוב - יחד עם כל הבנקים הגדולים בישראל. זאת, במחאה לשיפור תנאי העסקת עובדי קבלן בישראל. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל פרסם היום את הפרוטוקולים של החלטת הריבית האחרונה.

ביוליין זינקה לאחר שדיווחה על הסכם; לבנת בדרך החוצה מאי.די.בי

משפחת לבנת, השותפה הוותיקה של נוחי דנקנר באי.די.בי , צפויה לצאת מגרעין השליטה בקבוצה. המהלך נועד לאפשר למשפחה לרכוש את מניות השליטה בחברת משאב, בעלת מונופול המלט נשר, לפי שווי חברה של כ-2.5 מיליארד שקל - כך נודע אמש ל"גלובס". מניות השליטה במשאב (75%) מוחזקות כיום על ידי כלל תעשיות , שהיא חברה בת של אי.די.בי. (לסיפור המלא)

מניית ביוליין זינקה במחזור ענק, לאחר שהודיעה כי חתמה על הסכם בינ"ל ואקסקלוסיבי עם ג'נוסיינס ועם חברת RFS פארמה לפיתוח ומסחור תרופת BL-8030 של החברה, הניתנת לבליעה לטיפול בדלקת כבד (הפטיטיס) מסוג C. ההסכם כולל תשלום רישוי ראשוני, תשלומי אבני דרך ותמלוגים לשתי החברות בהתאם להסכמי הרישוי הסטנדרטיים של ביוליין.

טאו במוקד, לאחר שנודע כי מחזיקי האג"ח של החברה שבשליטת אילן בן דב עשויים לבקש מביהמ"ש ליישם דוקטרינה משפטית בשם "Lenders Liability" ("אחריות מלווים"). הדוקטרינה נהוגה בארה"ב, ומטרתה לכפות על בנק לאומי להסכים למתווה הסדר החוב שאליו הגיעו עם החברה ועם בעל השליטה. הדוקטרינה מופעלת כאשר קיים קשר הדוק בין חברה לאחד מנושיה, שהופך ל"דירקטור צללים" בה.

מניית מנרב ריכזה עניין לאחר שנודע כי היא הזוכה במכרז הענק לבניית קריית ההדרכה של צה"ל בצומת הנגב, יחד עם אלקטרה וזיסאפלץ. הבנק המלווה הוא פועלים. את ההצעות הסופיות שהגישו בסוף השבוע שתי הקבוצות שהתחרו על הקמת קריית ההדרכה ותפעולה למשך 25 השנים הבאות. היקף המכרז הענק: 9 מיליארד שקל.

יוסי מימן, בעל השליטה באמפל אמריקן , פעל לפיטורם של עשרות עובדים בחברת ההשקעות ובחברה האם שלה מרחב. ככל הידוע, הקיצוצים אינם כוללים את החברה-הבת של אמפל, גדות מכליות - הנכס התפעולי העיקרי שבשליטתה. (לסיפור המלא)

שותפויות החיפושים שבשליטת יצחק תשובה, אבנר ודלק קידוחים , דיווחו אתמול כי בקידוח "תנין 1" שנערך ברישיון "אלון", כ-120 קילומטר צפון מערבית לחיפה, נמצא, בהתאם להערכות המוקדמות, מאגר גז בהיקף של 1.2 TCF (טריליון רגל מעוקב). מדובר בכמות גז הגדולה במעט מכמות הגז שנמצאה במאגר הגז "ים-תטיס", אשר מספק את צורכי הגז של ישראל משנת 2004, וצפוי להתרוקן השנה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]