מדד המעו"ף הצליח להינעל בעליות; פריגו זינקה ב-6.3%

יום תנודתי באחד-העם נחתם במגמה חיובית ■ פתיחה שלילית בוול סטריט ■ פריגו היכתה את תחזית ההכנסות והרווח ■ האם הבורסה המקומית תשבות מחר?

יום תנודתי הסתיים היום (ג') בבורסה במגמה חיובית ברקע פתיחת מסחר יציבה בוול סטריט, ולאחר שבמשך רוב רובו של יום המסחר התנהלו המדדים המובילים באחד-העם בירידות שערים. דוח חיובי של פריגו, בעל משקל רב במעו"ף, תרם להתאוששות במדד המוביל. מחר, נזכיר, הבורסה צפויה להיות מושבתת ביחד עם הבנקים וכמעט כל המשק.

שר האוצר יובל שטייניץ והממונה על שוק ההון פרופ' עודד שריג הגישו היום לאישור ועדת הכספים של הכנסת את תקנות דמי הניהול, שמטרתן להפחית ב-40% את תקרת דמי ניהול שניתן לגבות מצבירה בקופות גמל. עם זאת, גם אם התקנות יעברו התקרה תרד מ-2% ל-1.2% - עדיין גבוהה בהרבה מהנהוג בעבר ורחוק מהצעתו של ח"כ חיים כץ להפחיתם ל-0.7%.

ל"גלובס" נודע כי החלה ההיערכות במשרד האוצר ל"לילה לבן" במאמץ אחרון למנוע את השבתת המשק מחר על-ידי ההסתדרות בראשות עופר עיני. עוד נודע כי אנשי הביטחון של המשרד התבקשו בשעה האחרונה להישאר בעבודתם כל הלילה, וכן כל בכירי המשרד ואנשי הדוברות. פגישת עיני-שטייניץ בצהריים הסתיימה ללא תוצאות והשניים ייפגשו שוב הערב החל מהשעה 21:00.

פריגו מסכמת רבעון חזק

פריגו היכתה את תחזיות האנליסטים עם הכנסות רבעוניות של 838.2 מיליון דולר לעומת צפי ל-809.9 מיליון דולר. הרווח הנקי רשם עליה של 11% לעומת הרבעון המקביל ל-99.7 מיליון דולר.

ענקית הגנריקה טבע סופגת הורדת המלצה. בשלושת החודשים האחרונים טבע עלתה ב-11% לאחר שסבלה מתנודתיות רבה במשך תשעת החודשים הראשונים של 2011. למרות זאת, פרופיל החברה הביא את דיויד ריזינגר, אנליסט מורגן סטנלי לחתוך המלצה לטבע ל"משקל שוק" לעומת המלצה קודמת של "תשואת יתר".

אתמול דיווחנו כי ועדת האיתור למנכ"ל בנק לאומי, שבראשה עומד היו"ר דוד ברודט, אמורה לסיים את דיוניה בסוף השבוע, ולהעלות לדירקטוריון הבנק לפחות שני מועמדים. דירקטוריון לאומי יתכנס בשבוע הבא לשתי ישיבות בעניין, ביום א', 12 פברואר, וביום ג', 14 פברואר. 14 חברי הדירקטוריון ידונו במועמדים, ויצביעו מי יהיה המנכ"ל הבא. בדעת ברודט לסיים את הליך הבחירה עד סוף השבוע הבא. המועמד שייבחר, יצטרך לעבור בדיקת נאותות (PROPER&FIT) בבנק ישראל, שלפי הנהלים אמורה להסתיים תוך 60 יום, כך שהאישור יינתן עד 15 אפריל - לכל המאוחר.

תפוז הודיעה אמש כי היא קיבלה הודעה מסלקום בנוגע להפסקת האספקה של תכני WAP (לא כולל תכני פרימיום). סלקום הודיעה לתפוז כי היא לא תקבל ממנה יותר שירותי WAP בתוך 60 ימים ממועד מתן ההודעה. סלקום מציינת כי הודעתה נמסרת במסגרת פעולה שלה לסיום ההתקשרויות עם ספקי WAP בתכנים שאינם כוללים חיוב פרימיום ללקוח. הכנסות תפוז מאספקת תכני WAP לסלקום ברבעון הרביעי של 2011 הסתכמו ב-450 אלף שקל. החברה ציינה עוד כי שאר ההתקשרויות בין החברות נשארות כמו שהן.

חברת חיפושי הגז נפט שמן הודיעה היום לבורסה כי נחתם חוזה קידוח עם לברת ATWOOD, על פיו התחייבה אטווד להעמיד לרשותה של שמן מכונת קידוח לביצוע קידוח "ים 3". על פי ההסכם, מכונת הקידוח ATWOOD BEACON מסוג JACK-UP, אמורה להגיע לאתר הקידוח במהלך חודש ספטמבר 2012.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]