שלושה חודשים בדיוק לאחר הנפקתה המוצלחת, עמדה חברת אבטחת המידע אימפרבה למבחן ראשון.
החברה, שלאחר ההנפקה בנובמבר רשמה זינוק של יותר מ-80% בשוויה, ל-724 מיליון דולר, נדרשה להוכיח כי התוצאות תואמות לציפיות המשקיעים, ולהצדיק את הטיפוס בשער המניה. אימפרבה עמדה בציפיות ורשמה מכירות של 23 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011 - מעל לציפיות האנליסטים בוול סטריט.
בנוסף רשמה החברה גידול של 37% לעומת הרבעון הרביעי של 2010, ושל 18% לעומת הרבעון השלישי של 2011. סך המכירות של החברה ב-2011 הוא 78 מיליון דולר.
אימפרבה, בניהולו של שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט, מפתחת מוצרים שמתרכזים בהגנה על נתונים בתוך ארגון (Data Security).
להערכת בנק ההשקעות JP מורגן, שוק זה מגלגל 400-500 מיליון דולר בשנה. אימפרבה פונה לתחום עם שלושה סוגי פתרונות - ניטור הגישה לקבצים, לבסיסי הנתונים, והגנה מפגיעות חיצוניות כתוצאה משימוש ביישומים באמצעות ה-Web.
מאמצי השיווק הם הנקודה החלשה
על-פי נתוני החברה, מכירות המוצרים והרישיונות סיפקו את עיקר הצמיחה - 35% לעומת הרבעון המקביל ומעבר לציפיות בוול סטריט. נקודת החולשה של החברה נשארה ההוצאה המשמעותית, יחסית להכנסות, של מאמצי השיווק והמכירות - 11.6 מיליון דולר ברבעון, כלומר יותר מ-50% מכלל ההכנסות.
בשורה התחתונה הפתיעה אימפרבה לטובה. החברה רשמה הפסד של 1.5 מיליון דולר ברבעון, או 10 סנטים למניה, וצמצמה ביותר מחצי את הפסד לעומת הרבעון המקביל. במונחים שנתיים, רשמה החברה הפסד של 10 מיליון דולר, או 1.3 דולרים למניה, ירידה של 15% לעומת ההפסדים בשנת 2010.
בנטרול מענקי מניות לעובדים כהוצאות (Non-GAAP), רשמה החברה הפסד של כמיליון דולר ברבעון, או 5 סנטים למניה, ירידה משמעותית לעומת ההפסדים אשתקד. בשקלול שנתי הפסידה החברה 8.5 מיליון דולר (Non-GAAP), או 51 סנט למניה, ירידה של 30% בהפסד לעומת אשתקד.
נקודת האור באפלת ההפסדים היא ציפיות החברה לשנה הנוכחית. באימפרבה מצפים כי ב-2012 תעבור החברה לתזרים מזומנים חיובי מפעילות, לעומת תזרים שלילי בגובה של 1.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי.
החברה עדיין מצפה לרשום הפסדים ב-2012, אם כי היא תעמוד על סף הרווחיות. בשורה התחתונה, מצפה החברה להפסד נקי של כ-3 מיליון דולר בממוצע, או 13 סנט במונחי Non-GAAP, בהתאם לציפיות האנליסטים.
בשורה העליונה, מאמינה אימפרבה כי תצמח השנה ב-25%, להכנסות של 98 מיליון דולר. ברבעון הנוכחי, הראשון של 2012, צופה החברה הפסד נקי ממוצע של 2.8 מיליון דולר, או 12-13 סנט למניה, על מכירות של 21 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.