רבע מבעלי הטאבלטים עושים בהם שימוש בשירותים, כך לפי סקר שערכה חברת מחקרי השוק Rosetta. הסקר, שבו השתתפו כמעט 900 משתמשי טאבלטים, ניסה לשפוך אור על אופי השימוש היומיומי במכשירים שעלו למדפים לפני כשנתיים.
חדר הכבוד הוא לא הלוקיישן היחיד שבו מככבים הטאבלטים. 68% מבעלי המכשיר לוקחים אותו לחדר השינה. "ציפינו שאנשים ישתמשו בטאבלט שלהם בסלון, במטבח ובמקומות אחרים, לא תיארנו לעצמנו שמספר האנשים שעושים שימוש במכשיר בחדר השינה, בשירותים ואפילו בחצר ביתם יהיה גבוה כל כך", אמר ג'יי ליכטנשטיין, בכיר ברוזטה.
"המידע שאספנו על השימוש בטאבלט במקומות שונים, בשילוב עם המידע שיש לנו על השימושים המועדפים של מכשיר, הביא אותנו למסקנה שהטאבלט אינו משמש, בדרך כלל, כמכשיר עיקרי לביצוע משימות רבות. יותר נכון להגיד שמדובר במכשיר נוסף שמאפשר לאנשים לגשת למידע שלהם מכל מקום", הוסיף ליכטנשטיין.
ירח דבש וירטואלי
עורכי הסקר הצביעו על תופעה של "ירח דבש" ביחסים שבין המשתמש לבין המכשיר. בתקופה שלאחר רכישת המכשיר, שנמשכת בדרך כלל בין חודש אחד לשישה חודשים, נוהגים בעלי הטאבלטים להתנייד עימם למקומות שונים בתדירות גבוהה יחסית, ולהשתמש בו למגוון משימות שונות.
"כמו בכל מערכת יחסים, קיים הרצון להמשיך ולהיות מאושרים במחיצת הטאבלט גם לאחר תקופת 'ההתאהבות הראשונית'", אומר ליכטנשטיין. הסקר גילה גם שלאחר שההתרגשות ההתחלתית דועכת, נוטים בעלי הטאבלטים לשוב ולהשתמש לעיתים קרובות יותר באמצעי מחשוב מסורתיים. כך למשל, 47% מהם מעדיפים את המחשב האישי כדי לגלוש באינטרנט ו-39% מהם מעדיפים אותו כדי לבצע קניות מקוונות.
שינוי דרמטי פחות נרשם באשר לשימוש בטאבלט כפלטפורמה למשחקים: 34% מהמשתתפים בסקר עשו זאת בחודש הראשון לאחר הרכישה ו-29% דיווחו שהם עושים זאת גם לאחר 12 חודשים שבהם המכשיר נמצא ברשותם.
באיזה חדר בבית משתמשים בטאבלט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.