ענקית הגנריקה הישראלית טבע מסכמת הבוקר (ד') את הרבעון הרביעי של 2011 ואת השנה כולה, ועומדת בתחזיות האנליסטים בוול סטריט. החברה, בניהולו של שלמה ינאי (ג'רמי לוין עתיד להחליפו כבר במאי הקרוב) מדווחת על עלייה של 28% בהכנסות הרבעוניות ל-5.7 מיליארד דולר ורווח רבעוני של 1.4 מיליארד דולר או 1.59 דולר למניה, עלייה של 23% ו-27%, בהתאמה.
בשנה החולפת כולה עלו הכנסות טבע ב-14% ל-18.3 מיליארד דולר, כאשר הרווח הנקי הסתכם ב-4.4 מיליארד דולר ו-4.97 דולר למניה, עלייה של 7% ו-9%, בהתאמה. טבע גם מכה את קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות - לפיו הייתה החברה צפויה להציג הכנסות של 5.56 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.53 דולר למניה.
אנליסטים בוול סטריט חזו הכנסות רבעוניות של 5.63 מיליארד דולר ורווח של 1.58 דולר למניה, ולשנה כולה חזו רווח של 4.97 דולר למניה על הכנסות של 18.34 מיליארד דולר.
אחת הבשורות העיקריות למשקיעים מהדוחות הנוכחיים נעוצה בדיבידנד, אשר דירקטוריון החברה החליט להגדילו ברבעון החולף ב-25% לשקל אחד למניה. היום הקובע יהיה ה-27 בפברואר, כאשר התשלום יתבצע ב-12 במארס.
בחלוקה גיאוגרפית, רשמו ההכנסות בארה"ב ירידה של 6% ב-2011 ל-8.8 מיליארד דולר, בעיקר כתוצאה מירידה בהשקות גנריות חדשות ומירידה בהכנסות ממוצרים גנריים עיקריים. ההכנסות ברבעון הרביעי בארה"ב עלו ב-32% ל-3 מיליארד דולר, בראש ובראשונה הודות להכללת תוצאות ספלון. ההכנסות באירופה עלו ב-2011 ב-43% ל-5.7 מיליארד דולר (עלייה של 13% ברבעון הרביעי ל-1.5 מיליארד דולר), בעוד ההכנסות משאר העולם עלו ב-39% ל-3.9 מיליארד דולר.
ינאי: "האסטרטגיה מתמקדת בהקטנת התלות במוצר זה או אחר"
בחלוקה מגזרית, ההכנסות השנתיות ממוצרים גנריים עלו ב-3% ל-10.2 מיליארד דולר. טבע מסבירה כי הצמיחה המהירה בהכנסות ממוצרים גנריים בשווקים באירופה ובשאר העולם פיצתה על הירידה בהכנסות ממוצרים גנריים בארה"ב. ההכנסות ממוצרי מקור עלו ב-34% בשנה החולפת ל-6.5 מיליארד דולר, כאשר מכירות תרופת הדגל לטרשת נפוצה, הקופקסון, עלו ב-21% ל-3.6 מיליארד דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים ללא מרשם (OTC) רשמו זינוק של 54% ל-765 מיליון דולר.
"אני שמח לדווח שטבע סיימה את שנת 2011 בצורה טובה מאד, למרות האתגרים איתם התמודדנו במהלך השנה", אמר ינאי עם פרסום הדוחות. "התוצאות הטובות ממחישות את המודל העסקי המאוזן שלנו, הממוקד בצמיחה ובהגדלת הגיוון בשווקים ובקווי עסקים". ינאי המשיך ואמר, "האסטרטגיה של טבע מתמקדת בצמיחה ובהקטנת התלות שלנו בשוק אחד או במוצר זה או אחר. במהלך שנת 2011 התקדמנו משמעותית לקראת השגת יעדינו ארוכי-הטווח".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.