אחרי כישלונות חוזרים ונשנים לכבוש בחזרה את שוק משקאות האנרגיה, חברת רד בול העולמית מצמצמת את פעילותה בישראל ואף שוקלת לסגור את האופרציה בארץ. החברה העולמית חתכה את תקציב השיווק ב-50%, וכתוצאה מכך היא צפויה לפטר עשרות עובדים.
המותג רד בול שווק במשך שנים רבות על-ידי חברת תימקו ושלט בשוק משקאות האנרגיה עם נתח שוק של מעל 60% עד שנת 2006. בעקבות הסכסוך עם חברת תימקו עבר המותג לידי חברת סידס אך החל לאבד נתח שוק.
בהמשך החליטה החברה העולמית לפתוח בישראל אופרציה, והפעילות נוהלה על-ידי מנכ"ל מקומי. אלא שרד בול איחרה את המועד. כבר בשנת 2007 היא איבדה את המובילות לטובת המותג XL שמשווק היום על-ידי טמפו.
בהמשך נכנסו מותגים רבים לשוק שהתחרו גם על המחיר. לפי סטורנקסט, בשנת 2011 רשם שוק משקאות האנרגיה סטגנציה והסתכם ב-132.8 מיליון שקל בלבד. המותג XL מוביל את השוק עם נתח שוק כספי של 58.3%. המותג BLU מחזיק ב-31% מהשוק, ואילו המותג רד בול החזיק בנתח שוק כספי של 7.5% בלבד.
מרד בול לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.