3 חודשים אחרי מדידת הרייטינג של אתרי האינטרנט בישראל אפשר סוף-סוף לקבל תמונת מצב אמיתית לגבי יחסי הכוחות ברשת: איפה קוראים חדשות, כמה שעות מקדישים לאתרי ספורט, כמה גולשים מתעניינים ברכילות, ומי בכלל קונה באתרי הקופונים. התשובות לפניכם.
חדשות: מתעדכנים כל הזמן
כמחצית מאוכלוסיית גולשי האינטרנט בישראל גלשה לאתרי חדשות בינואר האחרון. באופן לא מפתיע, ynet הוא אתר החדשות המוביל עם 1.34 מיליון גולשים בפועל בינואר, כשבפער ניכר של כ-30% נמצא מאחוריו וואלה עם כמיליון גולשים בפועל.
מאקו נמצא במקום השלישי עם 760 אלף גולשים, כשהוא נשען על הפופולריות של חדשות 2. אחריו נמצא נענע10 (531 אלף) עם עזרה ממחלקת החדשות של ערוץ 10. את הרשימה סוגרים "הארץ" (368 אלף), אתר החדשות המקומיות mynet מבית "ידיעות אחרונות" (367 אלף), ואחרון חביב הוא אתר nrg מבית "מעריב" (352 אלף).
הנתונים מראים כי הגברים מבלים זמן רב יותר באתרי חדשות לעומת נשים - כ-3 שעות לעומת כשעתיים, בהתאמה. כמו כן, עולה כי נשים מעדיפות פחות את "הארץ" ו-nrg ומתעניינות יותר בחדשות מקומיות (mynet) לעומת הגברים.
גולשים בני 35-44 מגלים את העניין הרב ביותר בחדשות (17.6% מכלל הגולשים לאתרי החדשות), כשבני 12-14 מגלים הכי פחות עניין (5.26%). עם זאת, אפשר להתעודד מהעובדה שכל גולש שלישי בישראל מתחת לגיל 18 נכנס לאתרי חדשות ומתעדכן במה שקורה בישראל ובעולם.
עוד עולה כי גולשים שההכנסה המשפחתית שלהם היא מעט מעל הממוצע, קוראים חדשות פי 2 יותר מאשר גולשים שההכנסה המשפחתית שלהם היא הרבה מתחת לממוצע.
ספורט: גולשים דרך הסלולרי
האהבה הגדולה של הישראלים לספורט ניכרת בנתוני ועדת המדרוג. מהנתונים עולה כי הגולשים הישראלים הקדישו בינואר כ-6.5 שעות לאתרי הספורט. אתר one הוא אתר הספורט המוביל עם 608 אלף גולשים בפועל, כשאחריו נמצא אתר ספורט5 עם 424 אלף גולשים - פער של כ-43%. בצמוד אליו נמצא מדור הספורט של ynet עם 413 אלף גולשים, ואחריו מדור הספורט של וואלה (397 אלף). שאר אתרי הספורט נמצאים הרחק מאחור.
ומה לגבי ההבדל בין נשים לגברים? באופן טבעי, גברים מהווים את עיקר הקהל של מדורי הספורט האינטרנטיים (71%), אך גם נשים אינן מדירות את רגליהן מאתרים אלה. מהנתונים עולה כי ההעדפות של הנשים שונות: בעוד ספורט5 הוא האתר השני המועדף על גברים, אצל נשים וואלה תופס חזק יותר.
עוד עולה מהנתונים כי עיקר הגולשים לאתרי הספורט הם בני 35-44 ובני 18-24, 68.2% מהגולשים לאתרי ספורט נכנסים לאתרים דרך המחשב האישי שלהם, 59.1% גולשים מהלפטופ, 43.4% גולשים מהסלולרי ו-9.7% מהטאבלטים (התוצאות עוברות את ה-100% כיוון שהגולשים משתמשים במספר מכשירים).
יתרה מזאת, נראה כי הסלולרי הוא המכשיר שאיתו מבלים הגולשים הכי הרבה זמן באתרי הספורט - 7 שעות ו-26 דקות לעומת כ-7 שעות מהמחשב ו-6 שעות ו-16 דקות מהלפטופ.
משחקים: לא רק לילדים
כמו במדידה הכוללת של אתרי האינטרנט, גם בתחום המשחקים נרשם קרב צמוד בין וואלה ו-ynet.
אתר נט גיימס מבית ynet (כ-373 אלף גולשים) מוביל בפער זניח של 2.5% על מדור המשחקים של וואלה (362 אלף גולשים). שני האתרים נהנים מזמן גלישה ממוצע לגולש גבוה יחסית, שעומד על כשעה ו-20 דקות.
"עמוד הבית הראשון שלי", שפונה לאוכלוסייה צעירה יותר, נמצא במקום השלישי (268 אלף גולשים). עם זאת, יש לקחת בחשבון שאתר זה ואתרים נוספים פונים לקהלים צעירים במיוחד, שאינם נחשבים מבחינת ועדת המדרוג שבוחנת ילדים מגיל 7 ומעלה.
בבחינת חתך הגילאים עולים אמנם נתונים צפויים, לפיהם עיקר הקהל באתרי המשחקים מגיע מקבוצת הגיל 7-11 (30% מכלל גולשי אתרי המשחקים) ובני 12-14 (12%), אך מה שמפתיע הוא שקבוצת הגיל השלישית בפופולריות באתרי המשחקים היא בני 35-44 (11%), וכי הם גולשים יותר לאתרים אלה מאשר בני 15-17.
עוד עולה מהנתונים כי הנשים מבלות באתרי המשחקים קצת יותר מאשר הגברים מבחינת זמן גלישה ואף מבחינה כמותית. ככלל, כל גולש חמישי בישראל גלש בחודש ינואר לאחד מאתרי המשחקים המשתתפים במדידה.
תרבות ובידור: מתעניינים ברכילות
כל גולש שלישי בישראל מתעניין בתחום התרבות, הבידור והרכילות - זו התמונה שמתקבלת מנתוני ינואר של ועדת המדרוג לאינטרנט.
מדור התרבות של ynet מוביל בפער ניכר את הרשימה בכל הקריטריונים - מספר גולשים (708 אלף), זמן גלישה ממוצע לגולש (שעה ו-17 דקות), ושיעור החדירה מכלל הגולשים בישראל (13.9%). למעשה, כל ישראלי עשירי גלש בחודש שעבר למדור הבידור של ynet.
אחרי ynet אפשר למצוא את מדור הבידור של נענע10 עם 537 אלף גולשים, כשהוא נהנה לא מעט מהפלטפורמה הטלוויזיונית של גיא פינס שמשודר בערוץ 10.
וואלה סוגר את החמישייה עם שני מדורים נפרדים - תרבות (499 אלף) וסלבס (442 אלף). לאור העובדה שבשאר המדורים נושאי התרבות והרכילות מטופלים יחד, יש לציין כי אם מאחדים את מספר הגולשים של שני המדורים (ומנטרלים כפילויות), הכמות עומדת על 690 אלף גולשים.
נתון זה מציב את וואלה בתחרות ישירה מול מדור התרבות של ynet מבחינת מספר הגולשים, אך בהפרש ניכר מבחינת זמן הגלישה הממוצע. את הרשימה סוגרים מדור התרבות של nrg (כ-281 אלף) וחדשות הבידור של ערוץ E שיושב תחת הפורטל של msn (כ-137 אלף).
מסחר וקופונים" ההאקרים לא הרתיעו
בתחילת ינואר החל גל של תקיפות האקרים על אתרים ישראליים, בהם אתרי קופונים ואתרי מסחר קטנים. פרטים אישיים ומספרי כרטיסי אשראי של עשרות אלפי ישראלים נחשפו, מה שהעלה חשש שהגולשים יעדיפו להימנע מרכישות באינטרנט.
לפי נתוני הוועדה נראה כי התנהגות הגולשים לא השתנתה כלל לעומת דצמבר. את אתרי הקופונים והמסחר המשיכו לפקוד כ-1.26 מיליון גולשים בינואר, וגם זמן הגלישה הממוצע לגולש נותר קבוע (כחצי שעה).
הנתונים מראים גם כי מרבית גולשי אתרי המסחר והקופונים (46.1%) לא רק מבצעים חיפושים אחר מוצרים מבוקשים באינטרנט, אלא גם, בסופו של דבר, רוכשים אותם אונליין (בחצי השנה האחרונה).
בניגוד למחשבה שרבים מעדיפים להשוות מחירים באינטרנט ואז לרכוש בחנות, מהנתונים עולה כי רק 10.5% מגולשי אתרים אלה נהגו כך בינואר. 29.5% מהגברים שגלשו לאתרי המסחר רכשו בחצי השנה האחרונה מוצר באינטרנט, לעומת רק 16.6% מהנשים שגלשו לאותם אתרים.
את רשימת אתרי המסחר מוביל בפער ניכר זאפ עם 712 אלף גולשים בפועל בחודש וזמן הגלישה הממוצע לגולש הארוך ביותר (חצי שעה). אחריו נמצאים וואלה שופס (431 אלף), buy2 מבית מאקו (224 אלף), אתר ההשוואות kama מבית וואלה (196 אלף) ואתר הדקה ה-90, שהצטרף לראשונה למדידה (133 אלף).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.