עסקה של עד 27 מיליון דולר לסול ג'ל הישראלית

ההיקף הסופי של העסקה כפוף למספר אבני דרך ■ סול ג'ל שמפתחת טכנולוגיה לשיפור תרופות חתמה בשנת 2008 על חוזה בהיקף דומה

חברת סול ג'ל הישראלית חתמה על עסקת מסחור שנייה בתחום הדרמטולוגיה, כך נודע ל"גלובס". במסגרת העסקה תשולב טכנולוגיית הננו של החברה בתרופה לעור המפותחת על-ידי חברת דרמטולוגיה אמריקנית מובילה. הטכנולוגיה של סול ג'ל מאפשרת להקיף את המולקולות של התרופה בננו-חלקיקים, כדי לשמר את היציבות והבטיחות של התרופה וכן לאפשר את התפרקות המעטפת ושחרור התרופה ברגע ספציפי שנקבע מראש, באופן שיכול לשפר את יעילותה.

העסקה הנוכחית היא בהיקף של 27 מיליון דולר, כאשר כמה מיליוני דולרים ישולמו באופן מיידי והיתרה תועבר עם השלמת פיתוח המכירות ותחילת מכירת המוצר. סול ג'ל תקבל תמלוגים ממכירות המוצר, אם אכן יגיע לשוק ויימכר בהיקפים שנקבעו בחוזה. שם החברה שתעשה שימוש בטכנולוגיה ושם התרופה לא פורסמו.

ההסכם הקודם של סול ג'ל בתחום הדרמטולוגיה, בהיקף של 25 מיליון דולר, נחתם עם אותה חברה אמריקנית. עם חתימת ההסכם הקודם ב-2008, מסרה החברה כי היא מצפה להכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה אם וכאשר יגיע המוצר לשוק.

הטכנולוגיה של סולג'ל רלוונטית לשיפור מגוון סוגים של תרופות דרמטולוגיות. החברה מפתחת חלק מהגרסאות המשופרות בעצמה, ובמקביל חותמת על הסכמים עם חברות דרמטולוגיה לפיתוח משותף של מוצרים נוספים. בשיתופי הפעולה עם החברות הגדולות, נהנית סול ג'ל ממימון תהליך הפיתוח וכן מתרומתו של שותף שעוזר בשיווק המוצר ומקטין את הסיכון. במקרים בהם היא מפתחת את המוצרים לבד, החברה מעדיפה להסתכן על מנת ליהנות ממלוא הרווח במקרה שבו המוצר יאושר לשיווק.

המוצר העצמאי המוביל של החברה הוא DER45-EV למחלת העור רוזציאה, שנמצא בשלב II של הניסויים הקליניים. החברה מפתחת בנוסף מוצר חדש לאקנה שנמצא בשלב מוקדם יותר.

סולג'ל הוקמה ב-1997 על בסיס המצאה של פרופ' דוד אבניר מהאוניברסיטה העברית. החברה מנוהלת על-ידי אלון סרי-לוי ואילו היו"ר הוא גיל ביאנקו, לשעבר מנכ"ל אגיס וכיום משקיע ודירקטור במספר חברות ביומד. על-פי נתונים של IVC החברה גייסה עד היום כ-26 מהקרנות מדיקה, JVP, ארגונאוט, DSM, קרן אתגר, אוורגרין, מילניום וג'סלסון.

סול ג'ל כבר ביצעה אקזיט אחד ב-2008. החברה התבססה אז על קו מוצרים בתחום ההגנה על העור משמש, אשר הגיע למכירות של מספר מיליוני דולרים בשנה, אך מכרה את הזכויות למרק סרונו הגרמנית תמורת 10 מיליון דולר ותמלוגים, כדי להתמקד בעסקי התרופות ובעיקרן הדרמטולוגיה. בנוסף בוחנת החברה תחומים שאינם קשורים לדרמטולוגיה, לרבות הארכת חיים ושחרור מושהה של תרופות בתחום העיניים והסרטן.