הבורסה ננעלה בעליות; בזק זינקה 4.5%, טאואר ירדה 3.9%

באירופה: צפי לאישור חבילת הסיוע השנייה של יוון ■ הערכות בשוק: UBS קנה חבילת מניות גדולה בבזק ■ שותפויות "תמר" חתמו על עסקת הענק עם חח"י

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (ב') בעליות שערים על רקע החדשות מהשווקים הגלובליים, בצפייה לאישור תוכנית החילוץ השנייה של יוון על ידי שרי האוצר של אירופה. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיאים".

בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק רשם עלייה של 0.2% בחודש ינואר. נתוני המדד החודש כמו גם אלו של הרבעון האחרון של השנה שעברה מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, אך בקצב מתון יחסית לזה שנרשם ברבעון השלישי של שנת 2011.

ואילו בשווקים הגלובליים, חדשות משמעותיות צפויות להגיע מכיוונה של יוון שעשויה לזכות היום בחבילת סיוע שנייה בסך 130 מיליארד אירו. זאת, לאחר שהממשלה אישרה קיצוצים נוספים בהיקף של 350 מיליון אירו - לאחר הרחבה לתוכנית הצנע בהיקף של 3.3 מיליארד אירו, לפני כשבועיים.

עוד בזירה העולמית, המשקיעים בת"א המשיכו להגיב לחדשות כי ממשלת איראן הטילה אמברגו נפט מיידי על ממשלות בריטניה וצרפת. זאת, כתגובה להצהרתן של מדינות גוש האירו לפני כחודש, כי הן מטילות חרם נפט על איראן שייכנס לתוקף ב-1 ביולי, לאחר שאיראן סירבה בתוקף לסגת מתוכנית הגרעין שלה. (לסיפור המלא)

ובחזרה למשק המקומי, שר האוצר שטייניץ נועד בסוף השבוע עם כלכלני סוכנות הדירוג מודי'ס, ובאופן חריג הפציר בהם להעלות את דירוג האשראי של ישראל. שטייניץ הפציר בסוכנות להעלות את דירוג ישראל לנוכח איתנות המשק הישראלי במהלך המשבר הפיננסי האחרון. דירוג האשראי של ישראל לפי מודי'ס עומד על A1 (שווה ל-A פלוס) עם תחזית "יציב".

UBS קונה - ובזק מזנקת

בסקטור הגז-נפט, דירקטוריון חברת החשמל אישר אתמול את עסקת הגז הענקית עם שותפויות מאגר הגז "תמר". לפי ההסכם השותפויות יימכרו גז טבעי לחברת החשמל במשך 15 שנה כאשר היקף העסקה נאמד בכ-8 מיליארד דולר. נציין את קבוצת דלק , ישראמקו , ואבנר .

קבוצת אידיבי לא יורדת מהכותרות. חברת דסק"ש שבשליטת אי.די.בי שחררה הבוקר לבורסה אזהרה לגבי הדוחות השנתיים ל-2011, במסגרתה היא מעדכנת כי בשל התמשכות הפער השלילי בין שווי השוק של השקעתה בשופרסל לבין ערכה בספרי דסק"ש, היא בוחנת בהתאם לכללי החשבונאות את הצורך לרשום הפחתת ערך בגין השקעתה בשופרסל.

מניית טאואר המשיכה לאבד גובה לקראת הנפקת האג"ח להמרה של החברה (הרחבה של סדרה ו') שצפויה להתבצע היום למשקיעים מוסדיים.

בזק , מנגד, רושמת עלייה חדה ומרכזת מחזורים ערים על רקע רכישות ערות של שחקנים זרים. על פי הערכות בשוק, מדובר בבנק השוויצרי UBS.

עוז לוי, אנליסט בלידר שוקי הון, פרסם היום המלצה על מניות פז נפט . לוי מציין כי הפגיעה ברווח מהורדת מרווח השיווק עשויה להיות נמוכה משמעותית מהציפיות בשוק והחברה תמשיך להוביל את הענף בפער ניכר ממתחרותיה בכל פרמטר נתון. זאת, בזכות הניהול המקצועי והמיקומים העדיפים של התחנות. לוי ממליץ "קניה" על פז עם מחיר יעד של 620 שקל למניה.

טבע ריכזה עניין, לאחר שבדוח השנתי המורחב (20F) שלה ל-2011, מסתמן טון מאופק לגבי הגשת בקשה לאישור תרופת הלקווינימוד. החברה מעדכנת שבאוקטובר נערכה פגישה עם רשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) לדון בהגשת בקשת אישור לתרופה, וכי "בעקבות הפגישה אנחנו מאמינים שזה יהיה מוקדם מדי להגיש כעת בקשה". (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]