אקזיט ישראלי: טראפיקס תימכר ב-140 מיליון דולר ל-F5

חברת הסטארט-אפ הישראלית שנוסדה על ידי בן וולקוב ב-2005, תימכר לחברת התוכנה האמריקנית ■ בחברה הושקעו עד היום כ-12 מיליון דולר בלבד

חברת ציוד התקשורת F5 תרכוש את הסטארט-אפ הישראלי טראפיקס (Traffix) תמורת כ-140 מיליון דולר. העסקה תבוצע במזומן. החברה הנרכשת מספקת פתרונות להפחתת עומסים על התשתיות הסלולריות.

העסקה למכירת טראפיקס תספק למשקיעים אקזיט מרשים בכל מה שנוגע להחזר על ההשקעה, לפחות ביחס לתחום ההון סיכון. החברה גייסה סכום של 12 מיליון דולר מאז שהקמתה. את הגיוס האחרון, בהיקף של 7 מיליון דולר, הובילה קרן בסמר בחודש נובמבר האחרון. הזמן הקצר שחלף מאז ההשקעה ועד לאקזיט מהווה אינדיקציה נוספת לכך שמדובר בהחזר מכובד. במונחים שנתיים מדובר על החזר של פי 8-9 חודשים, תוך שלושה חודשים בלבד.

קרן הון סיכון נוספת שמעורבת בחברה היא סטייג' וואן, שליוותה את החברה מאז הימים שבהם פעלה בחממת Lab-One שהיא מפעילה ובהמשך השתתפה בסבבי הגיוס. סטייג'וואן, בעלת המניות הגדולה, מחזיקה 30%-35% מהחברה, והיא רשמה תשואה של יותר מאשר פי 10 על ההשקעה. מחזיקים נוספים בולטים בחברה קרן השקעות של האחים שקד, מייסדי חברת 888, עם 10-15% מהחברה, וכן היזם הוותיק בני שניידר, שמכהן כיו"ר החברה ומחזיק בכ-5%. מצד הנמכרת, ליווה את העסקה משרד עו"ד עמית, פולק, מטלון.

טראפיקס הוקמה על-ידי המנכ"ל בן וולקוב, גיל שפרן ולני רידל, והחלה את הפעילות במסגרת חממת Lab One. הפתרונות של החברה אמורים לענות על הפער שבין הביקוש הגבוה לתקשורת סלולרית, שאמורה לספק מולטימדיה באיכות גבוהה. הפתרונות אמורים לאפשר לטלפון הנייד להיות גם כלי עבודה וגם ספק בידור - ובמקביל להתגבר על כך שחלק מספקיות הסלולר עדיין לא השלימו את ההצטיידות שלהן בקראת העידן החדש של עולם הטלפוניה.

להתמודד עם העומס

טראפיקס אמורה לאפשר לספקיות שירותי תקשורת הסלולריים, להתמודד עם עומס המשתמשים על הקווים. ההתאמה ל-F5 נגזרת מהטכנולוגיה. שתי החברות פועלות בתחום איזון העומסים ברשתות תקשורת. F5, שהוקמה ב-1996 ונסחרת לפי כ-10 מיליארד דולר בנאסד"ק, פונה בעיקר ללקוחות ארגוניים ומאפשרת להם לגשת באופן יעיל יותר לאפליקציות ארגוניות מרוחקות (ADC), ואילו טראפיקס, מספקת פתרונות דומים שיאפשרו אספקה יעילה של שירותי הטלקום למשתמשים, כאשר הלקוחות הם ספקיות שירותי הטלקום.

"המוצרים של החברות משלימים", מציין וולקוב המנכ"ל, "וביחד עם F5 אנחנו יכולים להוציא מוצר מאוחד בשוק ולהתחרות באגרסיביות בשוק". המתחרות דרך אגב, כוללות את סיסקו וכן את רדוור הישראלית, ששתיהן מובילות את עולם ה-ADC, שבו פועלת F5. לטראפיקס יש מספר מרשים של לקוחות מהשורה הראשונה של ספקיות השירותים הסלולריים בעולם, שכנראה עשו מספיק רושם על הרוכשת בכדי שתכתוב צ'ק שמשקף מכפיל של כ-14 על השורה העליונה. מכירות החברה הסתכמו בכ-10 מיליון דולר אשתקד והיא הייתה מאוזנת.

המו"מ עצמו היה מהיר. לדברי וולקוב, "אמנם היה לנו כסף בבנק לאחר הגיוס בנובמבר, ובסך הכול הלך לנו טוב, אבל ראינו את הסינרגיה עם F5 וחשבנו שזה נכון". לדבריו, בהמשך הדרך תגייס החברה עשרות עובדים, מעבר ל-65 העובדים שמועסקים כיום בחברה והקמת מרכז פיתוח אסטרטגי בישראל בתחום פתרונות לספקיות שירותי טלקום, תחום חדש יחסית עבור F5.

מצידה של F5 זוהי אומנם רכישה שלישית בישראל, אולם נראה שזו הרכישה הראשונה שאותה רואה F5 כאסטרטגית. החברה רכשה בישראל את מגניפייר בשנת 2004 תמורת כ-30 מיליון דולר ולפני כחצי שנה רכשה את הפעילות של קרשנדו שהגיע לכונס כנסים תמורת כ-6 מיליון דולר. פעילות F5 בישראל מונה, לפני הרכישה, כ-75 עובדים בתחום המכירות והפיתוח.

טראפיקס
 טראפיקס