רשת סופר-פארם חותמת את שנת 2011 עם עלייה של 6% במכירות בישראל, שהסתכמו ב-3.66 מיליארד שקל, אך עם שחיקה ברווחיות. שיעור הגידול בחנויות זהות עמד על 3.5%.
לדברי הרשת, השחיקה במחיר הממוצע לפריט ברשת עמדה על 4.3%, אך בשל שיפור בתנאי הסחר, שיעור הרווח הגולמי נשחק באחוז אחד בלבד.
"מגמת שחיקת המחירים המשיכה ביתר שאת. הצלחנו לצמוח הודות למדיניות מבצעים אטרקטיבית, פתיחת סניפים חדשים וחוויית הקנייה בסניפים, אך שילמנו על כך בירידה בשיעור הרווח הגולמי", אומר ליאור רייטבלט, מנכ"ל סופר-פארם.
הרשת מונה היום 185 סניפים, 9 מתוכם נפתחו במהלך 2011. בשנה הקרובה תפתח הרשת 15 סניפים נוספים.
ברשת טוענים כי המחאה החברתית והתחרות בין רשתות השיווק הביאו לשחיקה של מחירי החיתולים ב-11.2% , מוצרי הניקיון (8.3%), מוצרי הנייר (7%) ומוצרי הטואלטיקה (4.6%).
ברשת יוצאים נגד יצרניות החיתולים שהוזילו רק במעט את המחיר לרשת.
"החלוקה בין הקמעונאי לספק היא בלתי נסבלת. זה לא יכול להימשך כך", אומר ניצן לביא, המשנה למנכ"ל סופר-פארם, הטוען כי בשנת 2011 סופר-פארם הפסידה על מכירות חיתולים ומזון לתינוקות 50 מיליון שקל.
"במזון לתינוקות יש הרבה יותר בשר, והרווחים שלהם הרבה יותר גדולים. חלק מהבשר הזה מושקע שלא להבנתנו בבתי-החולים, במקום לגלגל זאת לצרכן ולקמעונאי", אומר לביא.
בסופר-פארם מסמנים את התחזקותן המשמעותית של הרשתות הפרטיות שהתרחבו לאזורים גיאוגרפיים נוספים ואת התחזקות הדיוטי פרי.
דני לוזון, סמנכ"ל הסחר, מעריך כי מכירות הדיוטי פרי עלו בשנה החולפת בכ-10%, "בגלל תנועת הלקוחות המטורפת".
מכירות המותג הפרטי LIFE של הרשת צמחו ב-2011 ב-14% והסתכמו ב-320 מיליון שקל. הרשת שמה לה ליעד השנה גידול של 25% במכירות המותג הפרטי, שכבר בשנה החולפת היוו 9% מכלל מכירות הרשת.
כיום, אחרי היציאה מסין, סופר-פארם פועלת בחו"ל בפולין בלבד. בשנת 2011 הסתכמו המכירות בפולין ב-180 מיליון דולר. הפעילות בפולין אחראית ל-30% מרווחיה של סופר-פארם.
לדברי לביא, הרשת מנהלת בימים אלה משא-ומתן לרכישה או כניסה לשותפות של שני עסקים בסין בתחום בתי-המרקחת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.