וול סטריט ננעלה בעליות; "דבר לא יכול לקטוע את הראלי"

הנציבות האירופית: כלכלת גוש האירו תסיים את שנת 2012 עם מיתון שלא נראה כמותו מאז המיתון בשנת 2009 ■ נתון תביעות ראשונות לדמי אבטלה נותר ללא שינוי על 351 אלף

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים. דוח של הנציבות האירופית לפיו כלכלת אירופה בדרך למיתון השנה העיב קצת על המסחר . מחירי האנרגיה והסחורות שהחלו להאמיר לשיאים שלא נראו הרבה זמן, מעסיקים גם היום את המשקיעים שחוששים כי המתיחות בסוריה ואיראן תגרור את הכלכלה העולמית לסיחרור שיוביל לירידות חדות בשווקים. אולם, הצהרותיו של נשיא ארה"ב אובמה כי בכוונתו להגדיל את תקופת הנפט והגז של המדינה כמו גם להקצות משאבים נוספים לפיתוח אנרגיה ירוקה, תרמו לסנטימנט החיובי בשווקים.

נזכיר כי אמש ירדו המדדים בכ-0.5% וקטעו רצף ירידות. יחד עם זאת, היום נראה כי המשקיעים התעלמו מהחדשות הרעות מאירופה ושלחו את המדדים המרכזיים לעליות של עד כ-0.8%.

אנליסטים מציינים כי למרות שהמדד רשם עליות חדות בשבועות האחרונים הוא עדיין נחשב לזול. "הרווח המצרפי של 500 החברות במדד גבוה יותר ב-9% מהמחיר של המדד עצמו שנסחר היום סביב 1,356 נקודות, כך שיש עדיין לאן לעלות", אומר ג'פרי סאוט, מנהל חברת ריימונד-ג'יימס.

"השווקים מוכיחים כי שום דבר לא יכול לקטוע את שלושת חודשי הראלי, לא משבר החוב ולא המצב הגיאופוליטי שגורם למחירי האנרגיה להרקיע שחקים", אומר ניקולס קולאס, מנהל השקעות בחברת ConvergEx. "זה לא אומר שלא קיימות סיבות רבות לצמצצם את ההשקעות בתקופה זו, אך המשקיעים מתעלמים מהחדשות הרעות ושולחים את השווקים לעליות".

אירופה, ריכזה גם היום עניין , אך נראה כי המשקיעים התעלמו מהכותרות השליליות שהיא סיפקה. היום פורסם דוח של הנציבות האירופית שהוסיף את רובד נכבד למפלס החששות. על פי הדוח, כלכלת גוש האירו תסיים את שנת 2012 עם מיתון שלא נראה כמותו מאז המיתון בשנת 2009. מדוח הנציבות האירופית עולה כי כלכלת גוש האירו תתכווץ ב-0.3% השנה לעומת צפי לצמיחה של 0.5% ב-2012. עוד צופים כי כלכלת האיחוד האירופי הכוללת את 27 מדינות אירופה לא תצמח בכלל השנה ותחווה סטגנציה.

עם זאת, באירופה זכו המשקיעים לאנחת רווחה קלה עוד בטרם פרסום דוח הנציבות האירופית עם נתון מאקרו חיובי בגרמניה. המדד הבודק את הסנטימנט העסקי בגרמניה רשם עלייה זה החודש הרביעי ברציפות. המדד לחודש פברואר עלה לרמה של 109.6 נק' לעומת 108.3 נק' בחודש הקודם. למעשה מדד זה המצביע על האמון בביצוע העסקים בגרמניה זינק היום לשיא של 7 חודשים, זהו סימן טוב לשווקים כיוון שזה מטשטש במקצת את החשש למיתון.

בזירת המאקרו המקומית,פורסם היום כמדי שבוע נתון התביעות הראשונות לדמי אבטלה. הנתון למעשה נשאר ללא שינוי על רמה של 351 אלף תביעות אבטלה, זאת לאחר שהנתון של השבוע הקודם עודכן גם הוא לרמה של 351 אלף מהנתון שפורסם ועמד על 348 אלף תביעות אבטלה.

מדד מחירי הדיור לחודש דצמבר הצביע על עלייה של 0.7% זאת לעומת צפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.2% בלבד.

תוכנית רכישות שלישית?

הלך הרוח של בכירי הפדרל ריזרב לגבי תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3), באה לידי ביטוי היום בהתבטאויותיו של יושב ראש ה'פד' בדאלאס ריצ'רד פישר, שטען כי בשל הירידה המתמשכת בנתוני האבטלה במדינה והעליה בנתוני מכירות הבתים הדרישות מצידם של כלכלנים ואנליסטים בוול סטריט להקלה כמותית נוספת נראית כרגע כמו "משאלת לב". "המצב הוא טוב, לא מצויין אבל בהחלט טוב. אומנם אין לנו עדיין מספיק מקומות עבודה חדשים אך המגמה הכללית היא שיפור", אמר פישר.

מצעד המדווחות ממשיך

אורמת טכנולוגיות חברה הבת של אורמת, דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה. בשורה התחתונה דיווחה אורמת טכנולוגיות על הפסד של 43 מיליון דולר ברבעון הרביעי, 95 סנט למניה, לעומת רווח של 4.5 מיליון דולר, 10 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. זאת למרות גידול של 33.3% בהכנסות לרמה של 92.8 מיליון דולר. בשנת 2011 כולה הסתכם ההפסד הנקי בכ-42.7 מיליון דולר, 95 סנט למניה, בעיקר עקב אירועים חד פעמיים (התאמות ערך) בהיקף של כ-61 מיליון דולר. ההכנסות גדלו ב-17.1% לרמה של 437 מיליון דולר.

HP עמדה במוקד, לאחר שאמש דיווחה החברה על רווח מתואם של 92 סנט למניה על הכנסות של 30 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 1.47 מיליארד דולר או 73 סנט למניה (לא מתואם), זאת לעומת רווח של 1.17 דולר למניה על הכנסות של 32.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. קונצנזוס האנליסטים צפה הכנסות של יותר מ-3 מיליארד דולר ורווח נקי של 87 סנט למניה, כך שהחברה עקפה את תחזיות הרווח אך פיספסה את תחזיות ההכנסה.

דל ריכזה עניין, לאחר שאמש אכזבה את המשקיעים, זאת לאחר שלא הצליחה לעקוף את התחזיות. בשורת הרווח החברה דיווחה על 43 סנט למניה, לעומת הרבעון השלישי, אז דיווחה על רווח נקי של 893 מיליון דולר, או 49 סנט למניה. ברבעון הרביעי בשנה שעברה דיווחה החברה על רווח של 48 סנט למניה.

פרטנר עוררה תשומת לב, לאחר שאתמול נסחרה בירידה חדה בוול סטריט בעקבות התוצאות כספיות החלקיות לשנת 2011 שפרסמה החברה אתמול. החברה דיווחה על צניחה של 24% בהכנסות משירותים במגזר הנייד ב-2011 ל-4.2 מיליארד שקל, הכנסות אלה צנחו ב-28% לכ-1 מיליארד שקל ברבעון הרביעי. גם ההכנסות ממכירת מכשירים התכווצו והסתכמו ב-294 מיליון שקל ברבעון לעומת כ-323 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010. בשנת 2011 כולה הסתכמו ההכנסות בסעיף זה ב-1.748 מיליארד שקל לעומת 987 מיליון שקל ב-2010.

ענקית הקמעונאות סירס , דיווחה היום לפני המסחר על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2011. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 12.5 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 13 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד של 22.47 דולר למניה לעומת רווח נקי של 3.47 דולר למניה ברבעון הקודם. הרווח המתואם של החברה נפל לרמה של 54 סנט למניה לעומת 3.43 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. סירס סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של 754 מיליון דולר והודיעה היום כי בכוונתה לגייס עוד 250 מיליון דולר באמצעות מכירת 11 מסניפיה בארה"ב.

חברת האנרגיה וקידוחי הנפט אקסון מובייל הודיעה היום כי בכוונתה להוסיף לרזרבות הנפט שברשותה יותר מ-1.8 מיליון חביות נפט, זאת בשל "האתגרים הבינלאומיים בתחום האנרגייה", כהגדרתם.

ישראליות בעולם][לארביטראז]