לאומי: "חשיפה לענף התקשורת במשקל נמוך מבמדד"

בנק לאומי: "הפגיעה שהציגה פרטנר מייצגת את הקשיים הפוקדים את ענף התקשורת" ■ בנק הפועלים: "למקד את הרכיב המנייתי בתיקים במניות החברות אשר השפעת ההתפתחויות בצריכה הפרטית עליהן תהיה מתונה"

"ההתרחשויות באירופה ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים ורמת המחזורים הנמוכה תשפיע על המסחר", כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית. "התמחור הנוכחי משקף נאמנה את האתגרים הרבים העומדים בפני החברות בשוק המקומי ובראשן התמודדות עם ההידוק הרגולטורי וקושי במימון הפעילות. למרות האמור, רמת המחירים הנוכחית נראית אטרקטיבית למשקיעים ארוכי טווח שאינם חוששים מתנודתיות".

גם כלכלני בנק הפועלים מתייחסים לסוגיה ומציינים כי "בראיה כלכלית, התמונה של המשק הישראלי דווקא הפכה לפחות ברורה לאחרונה, עם התרבות של סימנים שליליים - אינדיקטורים להמשך ההאטה, לצד התגברות החשש מפני פגיעה בחברות המוטות לצריכה הפרטית בשל המשך המחאה החברתית לצד מהלך רגולטוריים בענפים מסויימים. בתנאים אלו, אנו מתקשים לראות את מניותיהן של החברות המושפעות מהתפתחויות אלו רושמות התאוששות משמעותית בטווח הקרוב".

בבנק הפועלים מעריכים כי "הסימנים המעודדים מהכלכלה האמריקאית המתאוששות, וסימנים להתייצבות איטית בכלכלה האירופית, ישפיעו לחיוב על השווקים הגלובליים, ויתמכו גם בשוק המקומי. בנוסף, אנו סבורים כי רמות התמחור של מניות רבות עודנו נוח מאוד להשקעה בראיה ארוכת טווח".

לאחר פרסום המלצות ועדת הריכוזיות, מעריכים כלכלני בנק לאומי כי "החלטות הועדה יביאו לשינוי ארגוני בחברות אשר יאלצו לשטח את מבנה ההחזקות שלהן. אמנם לצורך יישום ההפרדה בין החזקות ריאליות ופיננסיות ניתנה אורכה של עד ארבע שנים, אך יתכן כי חלק מהחברות הגדולות במשק לא ימתינו עוד תקופה ממושכת ויחלו לבצע תהליכי התאמה להמלצות עוד קודם לכן".

שוק התקשורת - OUT

בלאומי מציינים כי שוק התקשורת אינו יעד מומלץ להשקעה, ולאחר שפרטנר פרסמה השבוע אזהרת רווח, הם מעריכים כי "בהסתכלות קדימה, הגורם המרכזי העשוי להשפיע על פרטנר לחיוב הינו תהליך ההתייעלות. מנגד, כניסת מירס וגולן עשויה להעיב על תוצאותיה. בנוסף, קיים עניין מכירת גרעין השליטה בחברה אשר לא בטוח שיצליח לאור התוצאות והסיכונים בתחום ואי הודאות הרבה השוררת כעת בענף. נראה שכיום אי הוודאות הטמונה בתהליכים החיובים ובאלו השליליים כאחד גבוהה ביותר. בהסתכלות ענפית, אנו סבורים כי הפגיעה שהציגה פרטנר מייצגת את הקשיים הפוקדים את ענף התקשורת. לפיכך, אנו מעדיפים כי החשיפה לענף תהיה במשקל הנמוך ממשקלו במדד שעומד על כ-10%".

"לקראת הודעת הריבית המוניטארית לחודש מרץ שתחול בשבוע הבא, שוררת בקרב החזאים בשוק תמימות דעים בדבר הותרת הריבית ברמתה הנוכחית העומדת על 2.5%. בהקשר זה נציין, כי נראה שהשוק החל להערך לתוואי ריבית עולה, אשר ע"פ החזאים צפוי להתרחש לקראת סוף השנה הנוכחית. האמור נתמך בעליה המתמשכת בתלילות העקום הצמוד, אשר נמצאת כיום בשיא של החצי שנה האחרונה ומתקרבת לרמת תלילות העקום השקלי".

אז במה למקד את הרכיב המנייתי בתיקים?

בבנק הפועלים ממליצים "למקד את הרכיב המנייתי בתיקים במניות החברות אשר השפעת ההתפתחויות בצריכה הפרטית עליהן תהיה מתונה, אם בכלל, בחברות הפונות לענפים הבסיסיים, וחברות המאופיינות במדיניות דיבידנדים אגרסיבית. נציין כי בשבועות הקרובים יפורסמו הדוחות לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה, כשבמסגרת הפרסומים צפויות חברות רבות להציג את תחזיותיהן לשנת 2012. לתחזיות אלו תהיה השפעה רבה גם על תגובת המניות הרלבנטיות לפרסומים אלו".