מט"ח: האירו עלה ל-5.029 שקלים, הדולר ננעל ב-3.756 ש'

האירו התחזק ל-5.029 שקלים בעוד הדולר ננעל ביציג של 3.756 שקלים ■ בנק הפועלים: "ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%"

המסחר במט"ח ננעל היום (ו') בהיחלשות השקל מול האירו, אשר ננעל בשער יציג של 5.029 שקלים, ובהתחזקות של השקל מול הדולר, אשר ננעל בשער יציג של 3.756 שקלים.

"המסחר במט"ח התנהל השבוע על רקע אישור תכנית החילוץ של יוון לאחר שהממשלה היוונית אישרה תכנית קיצוצים רחבה במטרה להתמודד עם נטל החוב הגבוה של המדינה" מציינים בבנק לאומי. "עקב כך, ובדומה למגמה בעולם, נחלש השקל מול האירו כאשר שער החליפין חצה את רף ה-4.9 שקלים כלפי מעלה. מנגד, במסחר מול המטבע האמריקאי הציג השקל חוזקה. התחזקות זו נתמכה אף היא במגמת המסחר במטבע החוץ בשווקים הגלובאליים בהם נחלש הדולר בכ-1% מול האירו. נזכיר, כי מתחילת השנה התחזק השקל מול הדולר ביותר מ-2%, דבר העשוי להעיד אולי על חזרה מדודה של משקיעים זרים למשק.

בבנק הפועלים מעריכים כי "השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, כולל בישראל ומהתפתחויות במשבר החוב באירולנד. עם זאת, נראה כי גברו גם ההשפעות על השקל מגורמים מקומיים. זאת, על רקע ההאטה בצמיחה הכלכלית בישראל, שבאה לידי ביטוי גם בירידה בהיקף היצוא וצמצום העודף בחשבון השוטף. בנוסף, משקיעים זרים מצמצמים את פעילותם בשוק המקומי ומנגד, ישראלים מגדילים את חשיפתם לחו"ל. לאור האמור לעיל, אנו ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי הכולל דולר ארה"ב, פרנק שוויצרי ויין יפאני, במטרה לצמצם את הסיכון".