וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; הנפט זינק ב-1.7%

בסיכום שבועי עלו המדדים המובילים ב-0.3%-0.4% ■ בזירת המאקרו התפרסמו מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ונתוני מכירות הבתים החדשים בינואר, שניהם הפתיעו לטובה ועלו על ציפיות הכלכלנים

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ו') במגמה מעורבת לאחר שבמהלכו נרשמו עליות שערים קלות, על רקע פרסום נתוני המאקרו בשוק העבודה והבתים מאתמול ומהיום שתורמים להרגשה בשווקים שהראלי של תחילת השנה ימשיך. במקביל, מחירי הנפט המשיכו לעלות זה היום השביעי ברציפות. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סגרו את השבוע בעלייה של 0.3%, הנאסד"ק טיפס השבוע בכ-0.4%.

אירופה ממשיכה לעניין את המשקיעים, כאשר היום התחילה יוון להחליף את האג"ח שלה שנמצאות באחזקת הסקטור הפרטי, עליהן הם ייספגו "תספורת" נומינלית של 53.5%, אולם במציאות יהיה מדובר בפגיעה של כ-70%. כתוצאה מהמהלך יקטן חובה של יוון ב-100 מיליארד אירו. נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דראגי, דחה אתמול את הביקורת על הבנק המרכזי על כך שהשיג תנאים טובים יותר מהסקטור הפרטי באשר להחלפת האג"ח היווניות. לטענתו, האחזקות של הבנק המרכזי באג"ח יווניות קטנות יחסית. "האג"ח נקנו מסיבות מוניטריות", אמר דראגי. "לכן יש התעניינות של הציבור. מה שיותר חשוב זה שבסופו של דבר מדובר בכסף של משלמי המסים. זה מחובתנו להגן על נכסי משלמי המסים".

הבנק המרכזי הוציא כ-38 מיליארד אירו על אג"ח יווניות בשוק המשני, אג"ח להן שווי של כ-50 מיליארד אירו. הבנק הסכים להעביר את הרווחים לממשלה היוונית בשלוש השנים הקרובות, אולם סרב לקבל על עצמו הפסדים דומים לאלה של הסקטור הפרטי. בהתייחסו לקבלה הצוננת של השווקים את חבילת הסיוע ליוון, אמר דראגי: "גם אני הייתי מופתע שלא הייתה התרוממות רוח לאחר אישור החבילה, וזה בוודאי אומר שהשווקים מחכים לראות את היישום של הרפורמות. קשה להגיד אם המשבר נגמר".

הודעתה של הנציבות האירופית אתמול כי היא מעריכה שכלכלת גוש האירו תתכווץ ב-0.3% בשנת 2012, לעומת תחזית קודמת שדיברה על צמיחה של 0.5%, לא השפיעה על המסחר בוול סטריט. הכלכלה של האיחוד האירופי לא צפויה להציג שום צמיחה במהלך שנת 2012.

הנפט ממשיך לעלות

מחיר הנפט טיפס היום כאמור זה היום השביעי ברציפות, במה שמסתמן כרצף העליות הארוך ביותר מאז ינואר 2010, על רקע סימנים להתאוששות הכלכלה לאחר נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב וגרמניה, ועל רקע מתיחות גוברת עם איראן. המחיר לחבית נפט נמצא בשיא של 9 חודשים, 109.7 דולר. אנליסטים מעריכים כי מחיר הנפט ימשיך לעלות גם בשבוע הבא, שעה שהסנקציות על איראן מתהדקות, והיא בתגובה מאיימת כי תפסיק את משלוחי הנפט למדינות אירופה.

מאקרו: שיפור קל נוסף בשוק הנדל"ן

שני נתוני מאקרו מעניינים התפרסמו היום. ב-16:55 התפרסם מדד אמון הצרכנים לחודש פברואר של אוניברסיטת מישיגן שרשם עלייה ל-75.3 נקודות, לעומת צפי לעלייה ל-73 נקודות לעומת 72.5 נקודות בחודש שעבר.

ב-17:00 פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים בינואר, שרשמו עלייה לקצב שנתי של 321 אלף יחידות כאשר הצפי היה לעלייה ל-315 אלף בתים לעומת 307 אלף בדצמבר (הנתון המעודכן עומד על 324 אלף יחידות). מספר חודשי ההיצע בשוק הצטמק ל-5.6 חודשים בלבד ואילו המחיר הממוצע של בית עומד על 217.1 אלף דולר.

האם אפל בדרך לחלוקת דיבידנד?

AIG פרסמה אמש לאחר נעילת המסחר את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2011, כאשר כמעט כל הרווח שלה הוא הודות לחישובי מס מחודשים. החברה דיווחה על רווח של 19.8 מיליארד דולר, לעומת התקופה המקבילה ב-2010, אז רשמה החברה רווח של 11.2 מיליארד דולר. החברה הרוויחה 10.43 דולר למניה, כאשר גם הרווח התפעולי גבוה מהתחזיות - 0.82 דולר למניה, או 1.6 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 2.2 מיליארד דולר בתקופה המבקילה ב-2010.

אורמת טכנולוגיות , חברה הבת של אורמת, דיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה. בשורה התחתונה דיווחה אורמת טכנולוגיות על הפסד של 43 מיליון דולר ברבעון הרביעי, 95 סנט למניה, לעומת רווח של 4.5 מיליון דולר, 10 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. זאת למרות גידול של 33.3% בהכנסות לרמה של 92.8 מיליון דולר. בשנת 2011 כולה הסתכם ההפסד הנקי בכ-42.7 מיליון דולר, 95 סנט למניה, בעיקר עקב אירועים חד פעמיים (התאמות ערך) בהיקף של כ-61 מיליון דולר. ההכנסות גדלו ב-17.1% לרמה של 437 מיליון דולר.

גם סירס דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2011. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 12.5 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 13 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד של 22.47 דולר למניה לעומת רווח נקי של 3.47 דולר למניה ברבעון הקודם. הרווח המתואם של החברה נפל לרמה של 54 סנט למניה לעומת 3.43 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. סירס סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של 754 מיליון דולר והודיעה היום כי בכוונתה לגייס עוד 250 מיליון דולר באמצעות מכירת 11 מסניפיה בארה"ב.

אפל הודיעה אתמול, בתום אסיפת בעלי המניות השנתית שלה, כי היא תשקול בחיוב חלוקת דיבידנד כדי "לדלל" קצת את ערימת המזומנים שהצטברו אצלה, עם קופת מזומנים של יותר מ-100 מיליארד דולר ומנייה במחיר שיא.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]