מזומן לחשבון: 5 מניות דיבידנד עם יתרונות מובהקים

לחברות בכתבה יש מאפיין אחד בולט: ללקוחותיהם לא קל לעזוב אותן ולעבור למתחרים, מסיבות שונות

אחת השאיפות הברורות של כל עסק היא ליצור לעצמו בידול וכמה שיותר יתרונות תחרותיים שיאפשרו לו לצמוח ולספק לבעלי מניותיו תשואה גבוהה לאורך זמן, ובמקביל למנוע מהמתחרים הפוטנציאליים לנגוס בהכנסותיו.

באתר Dividend Monk התפרסמה כתבה מעניינת על 5 חברות כאלה, שמניותיהן נסחרות בוול סטריט. כולן כמובן מחלקות דיבידנדים נאים למחזיקים במניותיהן.

לחברות האלה יש מאפיין אחד בולט: ללקוחותיהם לא קל לעזוב אותן ולעבור למתחרים, מסיבות שונות. נאמנות לקוחות גבוהה מאפשרת להן לשמור על הכנסות ותזרימי מזומנים גבוהים לאורך זמן.

1. Automatic Data Processing (סימול: ADP). החברה מספקת שירותים מגוונים ורבים הקשורים לכוח אדם וניהול חשבונות לארגונים שונים. ADP גדולה פי 5 מהמתחרה הישירה של החברה. תשואת דיבידנד נוכחית עומדת על כ-3% והדיבידנד הועלה לאחרונה בכ-10%.

2. מיקרוסופט . הכל כבר נכתב ונאמר על ענקית התוכנה ששולטת ביד רמה על שוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים. החברה אמנם עומדת לאחרונה בפני אתגרים רבים עקב השינויים בשוק המחשוב האישי אולם היא מצליחה לפצות על כך באמצעות גידול בהכנסות בשווקים אחרים, כמו הסקטור העסקי. תשואת דיבידנד נוכחית עומדת על כ-2.5% והדיבידנד הועלה בפעם האחרונה בכ-25%.

3. Realty Income (סימול: O). קרן ההשקעות בנדל"ן (REIT) מחלקת דיבידנד מדי חודש. תשואת דיבידנד נוכחית עומדת על כ-4.7%. לחברה כ-2,600 נכסים ב-49 מדינות והיא יכולה לנצל את גודלה להציע ללקוחות הצעות אטרקטיביות ולהמשיך לשמור עליהם.

4. National Health Investors (סימול: NHI). עוד קרן ההשקעות בנדל"ן (REIT) , עם צמיחה גבוהה יותר ותשואה גבוהה יותר. תשואת דיבידנד נוכחית עומדת על כ-5.5%. לקרן יותר מ-100 נכסים ב-20 מדינות והיא מגוונת ומבוזרת למדי.

5. AT&T . הלקוחות הפרטיים של ענקית התקשורת האמריקנית אמנם יכולים לנטוש אותה בעלות נמוכה יחסית אולם הלקוחות המסחריים יצטרכו להשקיע הרבה יותר מאמץ וכסף והיא מצליחה לשמר אותם. תשואת דיבידנד נוכחית עומדת על כ-5.8%.