הבורסה סגרה בעליות קלות; מניית אי.די.בי צנחה בעוד 4%

המסחר התאפיין בתנודתיות רבה ■ בנק ישראל יפרסם היום את ריבית חודש מארס, קונצנזוס האנליסטים של "בלומברג" צופה הותרת הריבית על כנה

המסחר בבורסת ת"א הסתיים בעליות שערים קלות כאשר תנודתיות רבה אפיינה את מהלך המסחר היום (ב') משעת הפתיחה. נזכיר כי אתמול נרשמו ירידות שערים חדות ומדד הבנקים צנח ב-4%. היום יפרסם בנק ישראל את הריבית במשק לחודש מארס כאשר הצפי הוא להותרת הריבית על כנה ברמה של 2.5%. בבורסות של אירופה נרשמות היום ירידות וגם החוזים העתידיים בוול סטריט אותתו על פתיחה שלילית. מחזור המסחר גדל משמעותית והסתכם היום בכ-1.6 מיליארד שקל.

כאמור, היום בשעה 17:30 יפרסם בנק ישראל את ריבית חודש מארס, קונצנזוס האנליסטים של "בלומברג" צופה הותרת הריבית על כנה ברמה של 2.5%. בבית ההשקעות פסגות הסבירו את הסיבה לדעתם להותרת הריבית על כנה, "הסיבה העיקרית תהיה העלייה בציפיות האינפלציה והשיפור שניכר בשווקים לאחרונה", כך הסביר אתמול אורי גרינפלד בסקירת מאקרו של פסגות. עם זאת, מעריכים בפסגות, כי בנק ישראל ימשיך בהורדת הריבית במהלך השנה עד לרמה של 2-2.25%.

עוד בזירת המאקרו המקומית, משרד האוצר דיווח היום כי שיעור החוב הממשלתי מהתוצר בסוף שנת 2011 קטן ב-1.6% לעומת שנת 2010 והסתכם ב- 73.3% מהתוצר. היקף החוב הממשלתי בסוף שנת 2011 עומד על 633.0 מיליארד שקל זאת לעומת 608.2 מיליארד שקל אשתקד. במשרד האוצר מסבירים את הגידול הנומינאלי בחוב הממשלתי בגיוס נטו חיובי של כ-12 מיליארד שקל ובעלייה בסביבת האינפלציה שתרמה לגידול של כ-7 מיליארד שקל נוספים לחוב הממשלתי. (לסיפור המלא)

רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב, העלה היום את תחזית האינפלציה שלו, בהשפעת ההתייקרות החדה במחיר הנפט הגולמי בעולם בשבועיים האחרונים. אייכל מעריך כעת שמדד חודש פברואר ירשום עלייה של 0.2% ומדד מארס ירשום עלייה של 0.3%.

אי.די.בי ממשיכה לאבד גובה

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב דיווחה היום כי היא בוחנת הקדמת תשלומי הקרן של אג"ח מסדרה כ"ו לשנים 2013 ו-2014 המסתכמים בכ-600 מיליון שקל. במסגרת תהליך הבחינה, נדונה על ידי החברה הנפקת סדרת אג"ח חדשה (אחת או יותר) שמועד פירעונה יהיה בהתאמה ליתרות הנזילות שבקופת החברה ולתזרימי המזומנים החזויים של החברה בשנים הקרובות.

פרטנר ריכזה עניין בעקבות הדיווח ב"גלובס" אתמול כי הבנקים יטרפדו את ניסיונותיו של אילן בן-דב לממן את חובותיו למחזיקי האג"ח באמצעות הגדלת החוב של חברת הסלולר פרטנר מבדיקת "גלובס" את עמדות הבנקים עולה, כי קיימת התנגדות חריפה במערכת הבנקאית לתוכנית של בן-דב להגדיל את החוב של פרטנר, על מנת שתוכל לחלק דיבידנד כדי לשרת את חובותיהם של בעלי השליטה בחברה.

קבוצת אידיבי אחזקות המשיכה לאבד גובה לאחר שאתמול צנחה ב-10.4%, יצויין כי החברה נמצאת בשפל של 8 שנים וירדה בשבוע האחרון ב-25%. אי.די.בי החזקות סיימה את הנפקת המניות שלה בהיקף של 321 מיליון שקל. בעלי השליטה ובנקים זרים השתתפו בהנפקה שנחשבת למוצלחת, אולם בשוק מעריכים כי ייתכן שהאכזבה מההשתתפות המועטה יחסית של בעלי העניין בהנפקה מובילה למכירה האגרסיבית היום.

מנגד, מניות הבנקים תיקנו למעלה לאחר יומיים של ירידות חדות. נציין את פועלים ולאומי .

דלק קידוחים ריכזה עניין לאחר שאתמול נודע כי יצחק תשובה יוכל לשעבד את מאגר "לוויתן" לבנק זר, מועצת הנפט של משרד האנרגיה התכנסה בשבוע שעבר לדיון בבקשות שהובאו לפנייה בנושאים שונים כאשר גולת הכותרת של מסקנותיה היא אישור לשותפויות הגז של תשובה לשעבד את מאגר לוויתן לטובת בנק זר, זאת כדי שיוכל לקבל מימון שיבטיח את המשך פיתוח מאגרי הגז.

חברת גלוב אקספלוריישן ושותפויות הגז והנפט ריכזו עניין לאחר שגלוב צנחה אתמול בשיעור חד וגררה בעקבותיה את שותפות הגז, נציין את רציו , הזדמנות ישראלית ומודיעין . כזכור, ביום ו' כי מניתוחי ממצאי קידוח הנפט "אופק 1", באיזור לוד, נמצא כי הוא קידוח יבש. בחודש דצמבר אירע במהלך העבודה בקידוח כשל מכאני בחלקו העליון של צינור הקידוח, אשר בעקבותיו נחסם חלקו התחתון של בור הקידוח לרבות שכבת המטרה. העלויות הנוספות שנאלצה החברה לשלם בעקבות האירוע היה כ-2.4 מיליון דולר (מעבר לתקציב הקידוח כפי שדווח עד אז).

בזן ריכזה עניין לאחר שבכלל פיננסים פרסמו סקירה על החברה, הותירו לה תשואת יתר והעלו את מחיר היעד ל-2.6 שקלים, כאשר בבית ההשקעות מעריכים כי הפעלת הפצחן המימני ברבעון הרביעי של השנה וקבלת הגז הטבעי מקידוח "תמר" יהוו אבני דרך משמעותיות מאוד לחברה.

קבוצת שטראוס המשיכה לעמוד במוקד על רקע המחאה החברתית המתנהלת נגדה ועל רקע הדיווח מאתמול לבורסה על אפשרות של מחיקת ערך מוניטין בשווי של 43 מיליון שקל בגין כישלון השקעה בסרביה; דירקטריון חברת הבת של שטראוס קפה קיבל החלטה לבצע ירידת ערך מוניטין בשטראוס אדריאטיק (חברת הבת של החברה בסרביה) ובשטראוס קפה ישראל.

המשביר לצרכן חתמה על הסכם למכירת החזקותיה (כ-81%) וכן החזקות בעלי המניות הנוספים (19%) בחברת סיבוס ארוחות עסקיות, לפי שווי של כ-105 מיליון שקל. בנוסף, במועד השלמת העסקה, תחלק סיבוס דיבידנד למועדון 365 ולבעלי המניות הנוספים, בגין שנת 2011, בסכום של כ-7 מיליון שקל. חלקה של מועדון 365 בתמורה הכוללת בעסקה עומד על כ-83 מיליון שקל. המשביר צפויה לרשום בגין העסקה רווח הון בסך כ-75 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]