הבורסה ננעלה בירידות; קבוצת דלק נפלה ביותר מ-3%

הריבית בארץ נותרה, כצפוי, על 2.5% ■ דנקנר קנה אתמול מניות אידיבי אחזקות ■ מניות מבטח שמיר חוזרות מחר למסחר ■ האבטלה בשפל כל הזמנים

המסחר בבורסה ננעל היום (ג') במגמה שלילית לאחר פתיחה חיובית ולמרות פתיחה חיובית בוול סטריט ומסחר יציב באירופה.

בזירת המאקרו המקומית, היום פורסם כי שיעור האבטלה ירד לשפל של כל הזמנים, 5.4%, ברבעון הרביעי של שנת 2011.

בארץ הוועדה המוניטארית בבנק ישראל, בראשות הנגיד סטנלי פישר, החליטה אתמול כצפוי על השארת גובה הריבית במשק ברמה של 2.5% בחודש מארס. בהודעה על המדיניות המוניטארית מציינים בבנק ישראל כי הציפיות לאינפלציה של הגורמים השונים לטווחים של שנה ומעלה נמצאות בתוך יעד האינפלציה. אולם, בחודש האחרון חלה בהן עליה של כ-0.2% לסביבת 2.5%. האינפלציה בפועל בהסתכלות על 12 חודשים האחרונים ממשיכה להתבסס בתוך תחום יעד האינפלציה.

מבטח שמיר חוזרת לבורסה

לאחר שפרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים, הכוללים את תוצאות תנובה, הודיעה הבורסה כי מניות מבטח שמיר יחזרו מחר להיסחר.

בעלי השליטה בחברת אי.די.בי. אחזקות מנצלים את צניחת המניה בשבוע האחרון: נוחי דנקנר ואביו יצחק, ומשפחת לבנת רכשו אתמול בבורסה מניות של חברת האחזקות ביותר מ-5 מיליון שקל. נוחי רכש מניות ב-1.8 מיליון שקל, יצחק ב-1.5 מיליון ומשפחת לבנת קנתה מניות ב-1.8 מיליון שקל. מניית אי.די.בי אחזקות נפלה אתמול בבורסה ב-4% והשלימה צניחה של כ-30% בקצת יותר משבוע.

אתמול דיווחנו כי מנכ''ל משרד האוצר דורון כהן כינס דיון חירום עם כלל הנהלת האוצר כדי לבחון את יוזמת הממונה על שוק ההון, עודד שריג, לחייב את הגופים המוסדיים להקטין את חשיפתם למערכת הבנקאית (עד ל-5% מן השווי המשוערך של נכסי המוסדי). התקנות הללו שיזם שריג צפויות לעלות להצבעה כבר ביום רביעי הקרוב לועדת הכספים של הכנסת. עוד נודע ל"גלובס" כי הדיון יוזם עקב בקשה מפורשת מכמה בכירים באוצר שדרשו "לעצור את המהלך", כלשונם. המשמעות בפועל של התקנות, אם תתקבלנה, היא שכמה גופים מוסדיים יאלצו למכור ניירות ערך של שני הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי . יתרה מזו, התקנות יקשו מאוד על לאומי והפועלים לבצע גיוסים נוספים שמתוכננים בטווח הקצר.

ועוד בענייני בנקים, מיכה גולדברג, ראש מחלקת המחקר באקסלנס נשואה ברוקראז', פרסם היום על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 45.8 שקל למניית מזרחי טפחות . "מניית בנק מזרחי נותרת המועדפת עלינו בסקטור, בזכות התשואה להון הגבוהה (13%) המצדיקה פרמיה ממשית על ההון העצמי", כותב גולדברג.

חברת גולף דיווחה הבוקר על תוצאותיה לשנת 2011. הרשת הציגה הכנסות של כ-694 מיליון שקל לעומת 653 מיליון שקל ב-2010. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-65.4 מיליון שקל לעומת כ-77.9 מיליון שקל ב-2010.

חברת ביו ויו דיווחה כי מכרה מערכת סריקה נוספת, שהינה השביעית במספר למכון המחקר לסרטן של בית החולים מסצ'וסטס ג'נרל (MGH) .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]