מט"ח: הדולר נחלש ל-3.786 שקלים, האירו ל-5.08 שקלים

האירו ננעל ביציג של 5.088 שקלים ■ בארה"ב יתפרסמו היום נתוני ההזמנות לסחורות בנות קיימא, מדד קייס-שילר למחירי הבתים וסנטימנט הצרכנים

הדולר והאירו נחלשו היום (ג') במהלך יום המסחר הבינבנקאי במטבעות (ג'). הדולר נחלש בכ-0.4% וננעל בשער יציג של 3.786 שקלים והאירו נחלש גם הוא בכ-0.11% וננעל בשער יציג של 5.088 שקלים. בעולם נסחר הדולר בירידה לרמה של 1.344 דולרים לאירו.

בארץ פורסם היום כי שיעור האבטלה ירד לשפל של כל הזמנים, 5.4%, ברבעון הרביעי של שנת 2011.

אתמול החליטה הוועדה המוניטארית בבנק ישראל, בראשות הנגיד סטנלי פישר, אתמול כצפוי על השארת גובה הריבית במשק ברמה של 2.5% בחודש מארס. בהודעה על המדיניות המוניטארית מציינים בבנק ישראל כי הציפיות לאינפלציה של הגורמים השונים לטווחים של שנה ומעלה נמצאות בתוך יעד האינפלציה. אולם, בחודש האחרון חלה בהן עליה של כ-0.2% לסביבת 2.5%. האינפלציה בפועל בהסתכלות על 12 חודשים האחרונים ממשיכה להתבסס בתוך תחום יעד האינפלציה.

בארה"ב יתפרסמו היום נתוני ההזמנות לסחורות בנות קיימא לינואר (צפי לירידה של 1.3%), מדד קייס-שילר למחירי הבתים בדצמבר (ירידה שנתית של 3.6%) וסנטימנט הצרכנים לפברואר (צפי ל-63.5 נק').

בנוסף לנתוני המאקרו, המשקיעים ימשיכו לעקוב אחרי התנודות בסקטור הסחורות בכלל, ואחרי התנודות במחירי הנפט בפרט. נראה כי בשבועות הקרובים לשינויים במחירי הנפט תהייה השפעה מכרעת על הכיוונים בשווקים הפיננסיים.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ב') כאמור, במגמה מעורבת, זאת כאשר ברקע המשקיעים הגיבו לשני מוקדים מרכזיים. מצד אחד, משבר החוב האירופי עדיין גורם לחשש רב בקרב המשקיעים, זאת לאחר שמנהיגי גוש האירו ניסו לגייס ממדינות ה-G20 כספים נוספים שיסיעו למדינות השקועות בחובות להיחלץ מהמשבר. במוקד השני עמדו המדדים הכלכליים של ארה"ב המוכיחים כי כלכלתה נמצאת במגמת שיפור. כך למשל נתון הבתים הנמצאים בתהליך מכירה שפורסם אתמול עלה ב-2% בינואר - מעל התחזיות.