יום לאחר ההפסד העצום עליו דיווחה החברה-האחות נייר חדרה, מפרסמת רשת האופנה גולף מקבוצת כלל תעשיות דוחות המלמדים על נסיגה משמעותית של 16% ברווח הנקי שלה ב-2011, לסך של 65.4 מיליון שקל, וזאת לצד שיפור בשיעור דומה של הרווח ברבעון הרביעי, שהגיע ל-20.9 מיליון שקל.
בקצב שנתי, מכירותיה של גולף צמחו ב-5.5% לרמה של 694 מיליון שקל, עלייה שנתמכה בהוספת 9 חנויות חדשות על החנויות שהפעילה בסיום 2010, כשברבעון הרביעי עלו המכירות ב-7% ל-186 מיליון שקל.
בסך-הכול מפעילה כיום גולף 267 חנויות, מהן 186 בתחום אופנת ההלבשה והיתר בתחום אופנת הבית, ומעסיקה 1,759 עובדים.
תחת גולף פועלות 6 רשתות אופנה: גולף, פולגת, אינטימה, מקס מורטי, ספרינט ובלו בירד (שנרכשה בסוף 2010 בהשקעה של כ-19 מיליון שקל), וכן הרשת גולף אנד קו בתחום אופנת הבית.
החברה הצליחה לשמור על יציבות בשיעור הרווחיות הגולמית ב-2011, אולם הגדילה ב-13.5% את הוצאות המכירה והשיווק שלה ל-307 מיליון שקל. העלייה הזו מיוחסת ברובה להוצאות הקשורות לקליטת רשת בלו בירד, ובאה לידי ביטוי גם בשורה התחתונה.
דיבידנד של 50 מיליון שקל
בגולף מציינים את התחרות הגוברת בעקבות "פתיחתן בארץ של חנויות הנמנות עם רשתות בינלאומיות", וכן מצד רשתות מקומיות. "עוצמת התחרות מצמצמת את יכולתה של החברה להעלות את מחירי המכירה", מציינים שם, "וגולף מתמודדת עם תופעה זו באמצעות איתור ספקים זולים יותר, מבלי להתפשר על איכות המוצרים".
במקביל לפרסום הדוחות, הודיעה גולף על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל, הצפויה בסוף חודש מארס. זה מתווסף לדיבידנדים בהיקף כולל של 190 מיליון שקל שחילקה בשנתיים הקודמות.
5 נושאי המשרה הבכירים בגולף נהנו ב-2011 מעלות שכר מצרפית של קרוב ל-9 מיליון שקל, מתוכם 4 מיליון שקל למנכ"לית אילנה קאופמן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.