ארה"ב: מדד אמון הצרכנים זינק בפברואר לשיא של שנה

(עדכון) מדד אמון הצרכנים לחודש פברואר הפתיע לטובה וזינק לרמה של 70.8 נקודות ■ מנגד, נתון הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש ינואר ומדד קיס שילר לדצמבר נפלו שניהם ב-4% ■ "אנליסט: הנתונים מעידים על כך שארה"ב פתחה את השנה ברגל שמאל"

היום (ג') התפרסמו בארה"ב מספר נתוני מאקרו חשובים. ראשית התפרסם נתון הזמנות מוצרים בני קיימא לחודש ינואר שנפל ב-4%. זאת לאחר שקונצנזוס האנליסטים עמד על ירידה של 0.8% בלבד ולאחר שבחודש דצמבר הנתון הצביע על עלייה של 3.2%.

הירידה המשמעותית ביותר הייתה בהזמנות המכונות המיוצרות בארה"ב, שצנחו ב-10.4% בחודש ינואר.כמו כן בניקויי התחבורה, הנתון הצביע על ירידה של 3.2%.

בנוסף, נרשמה ירידה של 6.1% בהזמנות למוצרים הקשורים לתחבורה וצניחה של 19% בהזמנות של כלי טיס אזרחיים.

כאמור, הנתון לחודש דצמבר רשם עליה של 3% לעומת ציפיות לעליה של 2%, כשהנתון המתוקן לחודש הקודם הצביע על עליה של 3.7%.

מדד קייס שילר הבודק את מחירי הדירות בחודש דצמבר פורסם ב-16:00 ובחודש הרביעי ברציפות רשם ירידה, כאשר בדצמבר ירד המדד בשיעור שנתי של 4%, זאת לאחר שמחירי הבתים במרבית הערים הגדולות בארה"ב המשיכו לרדת גם בחודש דצמבר.

המדד הצביע על כך שב-18 מתוך 20 הערים שאותם בוחן המדד, חלה ירידה במחירי הבתים. דטרוייט, אטלנטה, שיקגו ודטרוייט היו הערים שהובילו את ירידות המחירים ואילו מיאמי ופיניקס היו הערים היחדות שדווקא רשמו עלייה במחירי הבתים.

אנליסטים מציינים כי הירידה במחירי הבתים מבטאת את ההאטה הכללית במשק האמריקני שהייתה בחודשי הסתיו והחורף ובסך הכל מחירי הבתים בארה"ב ירדו בכ-34% מאז התפוצצות משבר הסאב-פריים.

אמון הצרכנים בשיא של שנה

בהמשך פורסם גם מדד אמון הצרכנים לחודש פברואר שהיכה את התחזיות וזינק לרמה של 70.78 נקודות, זאת לעומת צפי האנליסטים שעמד על 64.5 נק' לעומת 61.1 נק' בחודש ינואר.

"המדד מראה כי הצרכנים פחות פאסימיים בנוגע למצב הכלכלי ושוק התעסוקה" אומר לין פראנקו, מנהל מרכז חקר הצרכנים בארה"ב. "למרות העליות האחרונות במחירי הדלק , הצרכנים נשארו עדיין אופטימיים, לפחות בטווח הקצר".