נעילה חיובית בבורסה; אלביט עלתה ב-3.6%, דלק ב-2.5%

מבטח שמיר חזרה היום להיסחר - ונפלה ב-15% ■ הבנק המרכזי האירופי הלווה עוד 529 מיליארד אירו ל-800 בנקים ביבשת ■ קרנות הפנסיה יגדילו את השקעותיהן במניות

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בעליות שערים לאור החלטת ועדת הכספים לאשר לקרנות הפנסיה להגדיל את השקעותיהן במניות. כל המדדים המובילים ננעלו ברמה של מעל 1.3%, כאשר מניות הנפט והגז הובילו את העליות. גם המשך הראלי בוול סטריט שהרים אמש את מדד הדאו ג'ונס לשיא שלא נראה מאז מאי 2008, כאשר המדד ננעל מעל הרף הפסיכולוגי של 13,000 נקודות, סיפק רוח גבית לבורסה בת"א. היום פורסמו נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארה"ב, מה שתומך בהמשך הראלי.

ועדת הכספים אישרה היום לקרנות הפנסיה להשקיע עד 22% (מ-10% היום) מנכסיהן באפיקים בעלי סיכון מוגבר, כלומר בין היתר במניות. המהלך יבוצע ב-3 מדרגות עד שנת 2014. (לסיפור המלא)

"מטרת התקנות היא לאפשר לקרנות להגדיל את אותו חלק שניתן להשקיע ככל גוף מוסדי אחר, בהשקעות חופשיות (מניות) מ-10% ל-30%. אלא שלאחר מו"מ עם יו"ר ועדת המשנה לפנסיה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) הגענו להסכמה להעלות את השיעור הנ"ל ל-22% ובשלוש במדרגות; בשנה הראשונה (2012) 14%, בשנה השנייה (2013) 18% ובשנה השלישית (2014) ל-22%", אמר הממונה של שוק ההון באוצר, עודד שריג.

באירופה התקיים היום מכרז ענק להלוואות של הבנק המרכזי. 800 הבנקים המסחריים לוו סכום של 529 מיליארד אירו, יותר מהמכרז הקודם שהתקיים בדצמבר. תשואות האג"ח של ספרד ואיטליה ירדו מעט לאחר המכרז (לסיפור המלא)

בוול סטריט השוק אמנם נסחר בשיאים של שנים, אך אנליסטים ומנהלי השקעות בארה"ב לא מתרגשים מחציית ה-13,000 נקודות בדאו ג'ונס וטוענים כי אין סיבה לקבל "פחד גבהים". מלקולם פולי, מנהל השקעות בסטיוארט קפיטל, אמר לסוכנות בלומברג כי "13,000 נקודות זה רק מספר. כלכלת ארה"ב במצב טוב והשוק לא יקר".

נתוני התמ"ג שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על צמיחה של 3% ברבעון האחרון של 2011, נתון טוב יותר מהתחזיות המוקדמות של אנליסטים בוול סטריט, שעמדו על 2.8%. (לסיפור המלא)

מבטח שמיר חזרה להיסחר - וצנחה ב-15%

המסחר במניות מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר חודש היום. המסחר במניות החברה הושעה ב-10 במאי 2010 עקב אי פרסום דוחות כספיים כנדרש. שלשום פרסמה מבטח שמיר את דוחותיה - והבורסה החליטה על חזרת מנייתה, ואג"ח ב' שלה, למסחר. המניה ננעלה היום במחיר הנמוך בכ-15% מהמחיר בו שהתה לפני הפסקת המסחר בה ב-2008.

בכירים מחברת גזפרום הרוסית שוב ביקרו בארץ בימים האחרונים במטרה לבחון שיתופי פעולה הנוגעים למאגרי הגז הגדולים שהתגלו במימי ישראל בצפון הארץ. נציגי החברה הרוסית נפגשו עם בכירים בקבוצת דלק דלק אנרגיה שבשליטת יצחק תשובה, הפעם כדי לבדוק שיתוף פעולה במאגר לווייתן, שייתכן ויכלול רכישת גז טבעי או שותפות במאגר. נציין את רציו , אבנר ודלק קידוחים .

יונתן קרייזמן, אנליסט בכלל פיננסים ברוקראז', פרסם היום עדכון לסקירתו על מניית כיל . קרייזמן כותב כי מתרבים הסימנים המצביעים על חתימת חוזה אשלג חדש מול הסינים בטווח הזמן הקרוב. "חזרה על מחיר של 470 דולר לטון, או ירידה קלה מכך, יהוו הישג לסקטור האשלג ולכי"ל". קרייזמן חוזר על המלצת תשואת שוק ומפחית את מחיר היעד ל-43 שקל.

חיים ישראל ממריל לינץ' ישראל מתייחס היום למניית בזק כאל "הזדמנות קנייה נדירה" וממליץ עליה במחיר יעד של 9 שקלים למניה לעומת 11 שקל בהמלצה קודמת.

חברת קמהדע דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 ולרבעון הרביעי של השנה. קמהדע מדווחת על הכנסות של כ-212.8 מיליון שקל ב-2011, גידול של 65% בהשוואה להכנסות של כ-128.7 מיליון שקל ב-2010. קמהדע עקפה בכך את התחזית המוקדמת שמסרה להכנסות שנתיות של כ-200 מיליון שקל. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2011 הגיעו לשיא של כ-77.5 מיליון שקל, גידול של יותר מ-64% בהשוואה להכנסות החברה ברבעון הקודם.

אתמול דיווחנו כי פחות משלושה שבועות חלפו מאז שהודיעה אולטרה שייפ על מכירת פעילותה בתחום הקוסמטיקה (מוצר להמסת שומן) לידי סינרון תמורת 12 מיליון דולר במזומן, ולהפיכתה לשלד בורסאי, ומאז אין רגע דל בחברה. אולטרה שייפ מרתקת לא פחות משלוש קבוצות משקיעים שמבקשים ליהנות מקופת המזומנים הנאה שלה, והן סוחר השלדים ירון ייני יחד עם אסיה פיתוח וכפיר זילברמן; חברת ההשקעות סולג של צחי סולטן וניר פלג; ויוסף גורביץ', בנו של בעל השליטה בחברת הנדל"ן הכושלת ארזים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]