לרגל יום האישה 2012, תנועת ויצו מדרגת את "המפרסמים הסקסיסטיים ביותר של 2012", זו השנה הרביעית ברציפות. ויצו חושפת היום (ד') את 10 הפרסומות שעלו לשלב הסופי על-פי בחירת ועדת שיפוט מקצועית, ולאחת מהן יוענק "אות הקלון השנתי למפרסם הפוגעני ביותר".
10 הפרסומות שעלו לשלב הסופי של "אות הקלון" למפרסם הסקסיסטי ל-2012 הן ישראכרט, AXE, פרופורציה, גולדסטאר, FIX, אפרודיטה, סנו ז'אבל, לואי ויטון, מטבחי דו-איט ולוריאל.
יום האישה הבינלאומי יתקיים ביום חמישי הבא, 8 במארס, ו"אות הקלון" יוענק באירוע בכנסת ביום שלישי, 6 במארס.
האירוע יתקיים בשיתוף הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ ציפי חוטובלי, ובהשתתפות העיתונאיות מירב מיכאלי; שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל רשת לשעבר ושותפה באתר "סלונה"; היוצרת אורנה בן-דור; לאה שנירר מ"מעושרות"; יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת; ואנשי פרסום ותקשורת אחרים.
"אות הקלון" של ויצו הוענק בשנה שעברה לקמפיין "קניון ארנה" (באמצעות זרמון-גולדמן). בשנים קודמות הוענק "אות הקלון" גם לפרסומת למי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.
לדברי יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, "הפרסומות שנבחרו מציגות תמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל, המנציח תפיסות מעוותות ופרימיטיביות של דמות האישה ושל היחסים בין המינים. הן מכילות אלמנטים פורנוגרפיים המחפיצים את גוף האישה ומקבעים סטריאוטיפים של אישה כנועה ושטחית".
צפו בתמונות ובסרטוני הוידיאו ושפטו בעצמכם.
ויצו חושפת את עשרת הפרסומות הסקסיסטיות של 2012
הפרסומת של ישראכרט
הפרסומת של גולדסטאר
הפרסומת של סנו ז'אבל
הפרסומת של לוריאל
לצפייה בסרטונים באתר פליקס
לצפייה בסרטונים הכי נצפים באתר פליקס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.