SodaStream , מפתחת המכונות הביתיות להכנת משקאות קלים, סיכמה הבוקר את השנה הטובה בתולדותיה, אך לפי תחזיותיה - 2012 תהיה עוד יותר טובה, וגם בה תמשיך החברה לשבור שיאים.
הכנסות סודהסטרים ברבעון הרביעי של 2011 צמחו ב-32% ל-66.1 מיליון אירו (85.7 מליון דולר), בהשוואה ל-50 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות באמריקה צמחו בשיעור חד של 70% ל-24.6 מיליון אירו והכנסות במערב אירופה גדלו ב-20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2011 עמד על 57.3%, בהשוואה ל-54.3% בתקופה המקבילה אשתקד. גידול זה נבע בעיקר מהגידול בחלקה היחסי של ארה"ב, בה שיעור הרווחיות גבוה יותר מסך המכירות, מקיטון בחלקו היחסי של הרכיב הקבוע בעלויות הייצור ומהשפעות חיוביות של שערי החליפין.
סודהסטרים רשמה ברבעון הרביעי של 2011 רווח נקי מתואם של 5.1 מיליון אירו (0.25 אירו למניה), לעומת 4.3 מיליון אירו (0.25 אירו למניה) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם הינו בנטרול הוצאות בגין תשלום מבוסס מניות ובגין תשלום דמי ניהול על פי הסכם ניהול שהסתיים בסוף שנת 2010. הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי של 2011 (ללא נטרול הסעיפים האמורים), הסתכם ב-4.1 מיליון אירו (0.20 אירו למניה), בהשוואה לרווח נקי של כ-3.5 מיליון אירו (0.21 אירו למניה) ברבעון המקביל אשתקד.
יתרות המזומנים, שווי המזומנים ופקדונות הבנקים של סודהסטרים לתום הרבעון הרביעי של 2011 הסתכמו ב-57.2 מיליון אירו ויתרת ההלוואות הסתכמה ב-3.1 מיליון אירו.
בשנת 2011 בכללותה, רשמה סודהסטרים הכנסות בסך של 222.7 מיליון אירו, גידול של 39% בהשוואה ל-161 מיליון אירו בשנת 2010. ההכנסות ממכירות בארה"ב בשנת 2011 זינקו ב-104%. הרווח הנקי המתואם בשנת 2011 הסתכם ב-25.3 מיליון אירו (1.23 אירו למניה) בהשוואה ל-13 מיליון אירו (0.92 אירו למניה) בשנת 2010. מכירות המכשירים בשנת 2011 צמחו בכ-41% ל-2.7 מיליון יחידות, מכירות הסירופים צמחו ב- 36% ל- 18.9 יחידות ואילו מכירות מילויי הגז צמחו ב-29% ל-13.3 מיליון יחידות.
החברה פרסמה היום גם את תחזיותיה לשנת 2012 לפיהן היא צופה גידול של כ-28% בהכנסות בשנת 2012 בהשוואה להכנסות בסך 222.7 מיליון אירו בשנת 2011. כמו כן, החברה צופה גידול של כ-42% ברווח הנקי, בהשוואה לרווח נקי של כ-21.2 מיליון אירו בשנת 2011.
החל מהרבעון הראשון של 2012 תציג סודהסטרים את תוצאותיה הכספיות במטבע דולר ארה"ב וזאת על מנת לשקף את חשיבותו הגוברת של השוק האמריקאי לעסקיה.
"שנת 2011 הייתה שנת שיא עבור סודהסטרים, בה השגנו צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחים בכל אחד מארבעת הרבעונים," מסר היום דניאל בירנבאום, מנכ"ל קבוצת סודהסטרים. "הפעילות שלנו בארה"ב צמחה באופן משמעותי בשנת 2011, כתוצאה מהשקת מוצרים חדשים, הגדלת מספר נקודות המכירה הקמעונאיות מכ-4,000 בשנת 2010 למעל 10,000 בסוף שנת 2011 והגברת הפעילות השיווקית, לרבות מסע פרסום טלוויזיוני בפעם הראשונה. כיום, ארה"ב הינה השוק הגדול ביותר שלנו, עם צמיחה שנתית ב-2011 של 104% במכירות, 113% במספר המכשירים, 98% במספר מילויי הגז ו-132% במספר הסירופים. תוצאות אלו הן אינדיקציה ברורה לכך שהצרכן האמריקאי מאמץ את המותג "סודהסטרים", ואנו נחושים להמשיך להביא את הבשורה לכל בית באמריקה."
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.