מניית Yelp מזנקת ביותר מ-60% ביום המסחר הראשון

אתר ביקורות העסקים האמריקני מכר יותר מ-7 מיליון מניות לאחר שביצע אתמול הנפקה ראשונית לציבור למניותיו ותימחר אותן ב-15 דולר למניה ■ עקב כך קפץ שווי השוק שלו ליותר מ-1.5 מיליארד דולר

Yelp (סימול: YELP), אתר ביקורות העסקים האמריקני, מכר יותר מ-7 מיליון מניות לאחר שביצע אתמול הנפקה ראשונית לציבור למניותיו ותימחר אותן ב-15 דולר למניה, מעל הצפי שעמד על 12-14 דולר למניה, מה שהעניק לאתר שווי שוק של כ-900 מיליון דולר.

היום מזנקת המנייה במהלך המסחר בוול סטריט, ועקב כך קפץ שווי השוק שלה ליותר מ-1.5 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה מוצלחת ביותר, קל וחומר לאחר שמסתכלים על דוחות החברה ל-2011. בשנה שעברה הפסידה החברה 16.7 מיליון דולר, לאחר שהוצאותיה זינקו בשל שיווק ופיתוח. יחד עם ההפסד, רשמה החברה זינוק רציני בהכנסות, אשר הסתכמו ב-83.3 מיליון דולר.

האתר, אשר כבר שמונה שנים מציע ביקורות עסקים בשוקי צפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה ומבוסס על תוכן גולשים, מושך כ-66 מיליון מבקרים בחודש. המבקרים אינם צריכים לשלם על התוכן, אולם עסקים משלמים על פרסום ועל תוספות לדפים היחודיים שלהם באתר.

"קשה לשכפל את הקהילה הפעילה של Yelp", אמר האנליסט ריק סומר. "לרוע המזל, החברה עומדת בפני אתגרים בהפיכת התקציב הפרסומי הקטן לרווחיות, כאשר כ-70% מההכנסות על פרסום הולכות למכירות ושיווק".