Yelp (סימול: YELP), אתר ביקורות העסקים האמריקני, מכר יותר מ-7 מיליון מניות לאחר שביצע אתמול הנפקה ראשונית לציבור למניותיו ותימחר אותן ב-15 דולר למניה, מעל הצפי שעמד על 12-14 דולר למניה, מה שהעניק לאתר שווי שוק של כ-900 מיליון דולר.
היום מזנקת המנייה במהלך המסחר בוול סטריט, ועקב כך קפץ שווי השוק שלה ליותר מ-1.5 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה מוצלחת ביותר, קל וחומר לאחר שמסתכלים על דוחות החברה ל-2011. בשנה שעברה הפסידה החברה 16.7 מיליון דולר, לאחר שהוצאותיה זינקו בשל שיווק ופיתוח. יחד עם ההפסד, רשמה החברה זינוק רציני בהכנסות, אשר הסתכמו ב-83.3 מיליון דולר.
האתר, אשר כבר שמונה שנים מציע ביקורות עסקים בשוקי צפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה ומבוסס על תוכן גולשים, מושך כ-66 מיליון מבקרים בחודש. המבקרים אינם צריכים לשלם על התוכן, אולם עסקים משלמים על פרסום ועל תוספות לדפים היחודיים שלהם באתר.
"קשה לשכפל את הקהילה הפעילה של Yelp", אמר האנליסט ריק סומר. "לרוע המזל, החברה עומדת בפני אתגרים בהפיכת התקציב הפרסומי הקטן לרווחיות, כאשר כ-70% מההכנסות על פרסום הולכות למכירות ושיווק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.