המחאה החברתית ומצב השוק ממשיכים להכות בשופרסל, שסיכמה הבוקר (ב') את שנת 2011 עם צניחה של כ-17.5% ברווח הנקי, שהגיע ל-276 מיליון שקל.
בתגובה לדוחות שופרסל, תנועת מחאת הקוטג' מסרה היום כי "הצרכן קונה מה שזול לו והיכן שזול לו, והוא בוחר לא ללכת שבי אחר מותגים ופרסומות מאחזי עיניים. הדוחות של שופרסל והערכת השווי של תנובה צריכים לשמש תמרור אזהרה לכל חברה המייקרת מחירים ופוגעת בצרכנים".
מתנועת "ישראל יקרה לנו" נמסר בתגובה: "הירידה במכירות (4.1% בחנויות קיימות של שופרסל) מוכיחה כי הצרכן הישראלי מפסיק להיות פראייר ומעביר את הקניות לחנויות זולות יותר. דוחות שופרסל משקפים את המציאות המשתנה בשוק המזון הישראלי.
"כעת, משהקשר המדומיין בין המחיר לאיכות נופץ, והצרכן הישראלי השתחרר מתפיסה לקויה זו - הוא בוחר לקנות מזון המיוצר על-ידי יצרנים קטנים, זולים ואיכותיים באותה המידה. ברשתות בהן היצרנים הקטנים מקבלים ייצוג רב יותר בשטחי המדף ניתן לראות נתונים טובים בהרבה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.