מיזם התקשורת של חברת החשמל קרוב לדחייה

הקבוצות המתמודדות במכרז הסיבים האופטיים העבירו לוועדת המכרזים מסר שלפיו הן לא יוכלו להגיש הצעות מחייבות פלוס תוכנית מימון באמצע החודש

לוחות הזמנים של מיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל עומדים בפני דחייה. הקבוצות המתמודדות העבירו לוועדת המכרזים מסר שלפיו הן לא יוכלו להגיש הצעות מחייבות באמצע החודש (כפי שקובע לוח הזמנים), פלוס תוכנית מימון, מכמה סיבות. ראשית, קיימת אי ודאות רבה בקרב המשקיעים לנוכח חוסר הבהירות לגבי מדיניותו של שר התקשורת משה כחלון, שפשוט לא מוכן להגיד מה הכיוון שהוא מתווה. שנית, אף אחת מהקבוצות לא מסוגלת להציג תוכנית מימון מבנקים מסחריים בתוך זמן כל כך קצר, ובמסגרת של אי ודאות כל כך גדולה.

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, המשקיעים, בתגובותיהם לתנאי המכרז, העלו שורה של תנאים שעניינם הכדאיות הכלכלית שלו, ואשר נוגעים למערכת היחסים בין המשקיע הפרטי במיזם לבין חברת החשמל. בנוסף השיבה ועדת המכרזים למתמודדים, שחלק ניכר מהשאלות שהופנו אליה, שכל הבעיות הנוגעות לרגולציה בענף, אינן יכולות לבוא על פתרונן במסגרת הוועדה וכי התשובות הן בידי משרד התקשורת.

בקרב הגורמים המעורבים במכרז קיים לחץ גדל והולך שכן בחברת חשמל מבינים שקיים סיכוי לא מבוטל שהמיזם ייקלע לבעיה ולא יגיעו מתמודדים בתנאים היום. חוסר הבהירות לנוכח מה שקורה בשוק, והשאלות שמותיר המבצע האחרון של הוט, עושים את שלהם, וחברי הוועדה מבינים שכרגע מי שחייב להניע את המכרז מחדש הוא משרד התקשורת.

הקבוצות המרכזיות המתמודדות תומכות בכניסת החברות הסלולריות פרטנר וסלקום להשקעה במיזם בשיעור של עד 10% כל אחת, היות והן הלקוחות הפוטנציאליות שלו. אלא שהן דורשות בתמורה לפקח על מחירי התשתיות של בזק והוט ולאכוף עליהם חובה למכור התשתית במחיר מוזל, עד שהמיזם החדש יסיים לפרוס את תשתיותיו ברחבי הארץ.